1989-es megjelenése óta megkérdőjelezhetetlen kultusz lengi körül a Mazda MX-5-öt, melynek mostani, ötödik generációjával 2015-ben álltak elő a japánok. Amellett, hogy még Guinness-rekordot is döntött eladásaival az MX-5, leginkább vezetésének megunhatatlansága miatt magasztalják a típust. Igaz, ez a fajta bálványozás sokszor egyet jelent a különböző észbontó ötletekkel, vagy a roadsterrel megejtett időutazással.

Ezzel magyarázható, hogy a Safari-változatú MX-5-össel sem találták fel a spanyolviaszt, de az biztos, hogy kevés olyan példány akad, amiből kivágták a megszokott soros négyhengeres motort, hogy a helyére egy V8-ast helyezzenek be. Az 1992-es évjáratú, első generációs Miata így egy Ford 5,0 literes V8-as hajtását kapta – a hátsó differenciálművel együtt –, melynek ereje egy ötfokozatú kézi váltón keresztül jut el a hátsó tengelyre.

A képre kattintva galéria nyílik:

Állja a sarat a V8-assal felvértezett, 30 éves MX-5 1
Állja a sarat a V8-assal felvértezett, 30 éves MX-5 17

A szívátültetés keretében egy Ford V8-ast kapott az MX-5.

A Safari-változat azonban nem annyira az erőről, sokkal inkább más képességekről szól: például arról, hogy meredekebb terepekkel mennyire képes megbirkózni a Mazda MX-5. Nos, jelen esetben ebből is próbáltak mindent kihozni: lényegesen megemelték az autó hasmagasságát, új felfüggesztést szereltek be, új, terepgumikba öltöztetett, 14 hüvelykes kerekeket helyeztek fel. Mindemellett előre egy ütközőrudat erősítettek, a felnyíló fényszórókat pedig LED-esre cserélték.

Ugyanakkor áldozatokat is követelt az átalakítás, mivel amiatt el kellett távolítani az autóból a légkondicionálót. Más átalakítások is történtek a beltérben: többek között fekete szövettel borított kagylóülések, bukórúd, Pioneer CD-lejátszó és utángyártott sebességváltó-gomb látványa fogadja azt, aki benyit.

Állja a sarat a V8-assal felvértezett, 30 éves MX-5 18

Az átalakítást többek között a légkondicionáló bánta, de sok más szempontból a Miata előnyére vált.

A 30 éves MX-5-ös klasszikus piros színben készült el, a karosszériához pedig megegyező színű, levehető keménytető is tartozik. A Bring A Trailer oldalán viszont megjegyzik, hogy a puha tető hiányzik, a hátsó rendszámtábla-keret megrepedt, illetve a keménytető sem hibátlan. A Carfax információi szerint 2006 júliusában egy baleset következtében kisebb sérüléseket szenvedett az autó.

Mindennek ellenére van rá érdeklődés: jelen sorok írásakor már csak szűk 7 óra van hátra az árverésből, és 13 licit érkezett eddig a terepre átalakított MX-5-ösre. Jelenleg a legmagasabb ajánlat 9100 dollár, vagyis 3,6 millió forint.