A négyütemű Trabant mellett elment a viharos történelem. Ahogy leomlott a berlini fal, és Kelet-Európában abbamaradt a szocializmus építése, az 1964-ben bevezetett 601-es alapjaira épülő, négyütemű motorral szerelt típus egyszerűen okafogyottá vált. A Volkswagen Golf, Opel Kadett, Ford Escort típusokkal érkező nyugati rokonok autóiba beülve már senki sem vágyott a nehézkesen modernizált duraplast bódéra.
Így az érdeklődés is lanyhult, a képen szereplő, most újra eladó típus egyike volt a rövid széria utolsó darabjainak, szó szerint különleges, limitált szériás példány, egyike a legutolsó 444 legyártott Trabantnak.
Bár 1991-es gyártású, mégis 1996-ig állt vevőre várva, és csak 1999-ben lett forgalomba helyezve. Nem gyűjtők spekuláltak még ekkor vele, egyszerűen senki sem vágyott egy ilyen kocsira. Ekkor viszont már eltelt elég idő, hogy jövőbeni veteránként lehessen rá tekinteni, és így nyolc év állás után sem kezdték el használni. Ezért futásteljesítménye rendkívül alacsony, szinte még bejáratós a gép, 3726 kilométert tettek meg vele.
Aki tehát a kilencvenes években röhögött az értéktelen, elavult masinákon, az most rácsodálkozhat a vételárra, ezt a keveset futott, de azért nem makulátlan, a tárolás jegyeit magán hordó darabot közel 10 ezer euróért, vagyis mai árfolyamon négymillió forintért árulják.
Trabant 1.1
Hazánkba 1990 és 1991 között érkezett nagyobb mennyiségben négyütemű Trabant. 38 865 autó készült, nagyjából egyharmadukat vásárolták meg magyar honfitársaink. A német újraegyesítéssel és a nyugati autómárkák megjelenésével a meglehetősen drága négyütemű Trabant iránti kereslet rohamosan csökkent. 1991-ben megszűnt a gyártás is.
Kombi (Universal) és limuzin karosszéria mellett a hobbiautónak, illetve katonai célra szánt Tramp kivitel is kapható volt. A Tramp vászonteteje leszerelhető volt, oldalajtaját lánc helyettesítette. A motorválaszték az összes modell esetében a Volkswagen Polo 1043 köbcentis , 41 lóerős licencmotorjára korlátozódott.