Az 1973-as évjáratú Ferrari 365 GT4 2+2 – amelyet a kikiáltási ár hétszereséért vásárolt meg egy hazai licitáló – volt a 2019-ben elhunyt osztrák pilóta első közúti autója, melyet F1-es versenyzőként kapott szerződésének aláírása után.
A 340 lóerős piros paripa nemrég bukkant fel hosszú idő után ismét, és előző tulajdonosa nem is tudta, hogy eredetileg a sportág egyik sztárjáé volt.
1972-ben, a Párizsi Autószalonon mutatták be a 365 GT4 2+2-t. A kupé helyett ez a 12 hengeres olasz sportautó sokkal inkább egy kétajtós szedán.
Motorja a 365 Daytonából érkezett, de a Colombo V12-esen sokat finomítottak, hogy az autót a sportostól a luxus irányába tolják el. A 365-ösből később 400-as, majd 412-es jelzés lett a frissítésekkel, és ez lett az első Ferrari, melybe automata váltó került.
Lauda autójába a V12-es 4,4 literes változatát szerelték, hat darab Weber karburátorral megtámogatva 340 lóerős teljesítményt adott le 6200-as fordulaton.