A Land Rover igazi legenda, a brit autógyártás egyik örökzöldje. A terepjárót a II. világháború után fejlesztették ki, az 1948-ban bemutatott, a Willis Jeep által inspirált járművel a vidéki igényeket – földeken gazdálkodók, erdőkerülők, vadászok – akarták kiszolgálni, emellett bíztak benne, hogy az akkor még részben fennálló birodalom egzotikus tájaira is exportálhatnak majd belőle.

Cikkünk tárgya az 1. generáció egyik korai darabja, az első, 15-ös gyártási széria 11. példánya. Ahogy a képeken azonnal szemet szúr, állapota makulátlan, így pusztán ezek miatt igazi gyűjtői kincs lehetne, ám igazi különlegességét a pedigréje adja: ezt a Land Rovert az 1936 és 1952 között uralkodó brit király, VI. György megrendelésére készítették, és bár vezetni már nem tudta, lánya, a nemrég elhunyt II. Erzsébet, férje, Fülöp herceg, valamint az anyakirálynő is használta a balmorali birtokon 1966-os eladásáig.

Nincs ennél királyibb terepjáró 1

Az utasülésben II. Erzsébet – természetesen ő maga is sokat vezette (Fotó: Silverstone Auctions)

Az acél létravázas, 1,6 literes, soros négyhengeres motorral, felezővel, négyfokozatú kézi váltóval szerelt, hátul padokkal és puskatartóval ellátott járgányt a királyi családnál akkora becsben tartották, hogy Károly walesi herceg – immár III. Károly király – 2010-ben teljes felújításra is küldte Sollihullba, majd a gyári állapotba felhozott terepjárót előbb Balmoralban, majd a közeli Grampian közlekedési múzeumban állították ki.

Az 1953-ban forgalomba helyezett Land Rovert – melynek hűtőrácsán a néha II. Erzsébet királyi monogramja is ott van – a Silverstone Auctions kínálja most árverésre, becslésük szerint 100 és 150 ezer font (48,5-73 millió Ft) közötti leütési áron. Az aukció február 25-én zárul.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Nincs ennél királyibb terepjáró 2