Az úgynevezett lengésfojtó ingát egy magyar vállalat készíti elég nagy volumenben. A termék azért annyira kelendő mert az inga csillapító hatása – különösen alacsony fordulatszámon – a fizikai alapelvből következően arányosan növekszik a motor terhelésével. Ezáltal a motort kisebb fordulatszámon üzemel, így kevesebbet fogaszt, illetve csökken a károsanyag-kibocsátás is.
A lengésfojtó ingák 1 és 4 kg között mozognak, átmérőjük 300 milliméter is lehet. A kéttömegű lendkeréken belüli elrendezés szempontjából megkülönböztetünk belső lengésfojtó ingát – ami helytakarékos módon az ívrugó alatt található – és külső lengésfojtó ingát, amit az ívrugó mellé helyeznek el. Utóbbi a nagyobb tehetetlenségi nyomatékának köszönhetően a torziós lengések még nagyobb csillapítására képes. A folyamat során alig van hőveszteség, mert a lengésfojtó inga a motor által leadott mechanikai energia lengő részét hatékonyan veszi fel és adja le, így csillapítva a hajtásláncot.
A kéttömegű lendkerék a hagyományos rendszerhez képest átlagosan 14%-os üzemanyag-megtakarítást hozhat, míg a lengésfojtó ingával is ellátott rendszerrel további 9%-ot takaríthatunk meg, állítja a gyártó.
Eleinte a termék vevői a prémium kategóriás autógyártók voltak, de ma már szinte minden autógyár használja az alkatrészt a kényelem és a hatékonyság növelése érdekében.