A Mazda MX-5 az autózásban járatlan tömegek számára valami kis érdekes, egzotikus sportautó, sokan még azt is rávágnák, hogy méregdrága, olasz sportgép. Az autórajongók viszont tudják, mivel állnak szemben, autótalálkozókon tucatjával fordulnak elő, a kis japánnal nehéz kitűnni.
Felépítéséből adódóan viszont tökéletesen alkalmas álomszerű projektek megvalósításához. A hajtáson nem kell változtatni, a tetőt sem kell levágni, elég a karosszériát átdolgozni ahhoz, hogy vizuálisan erős legyen a hatás. Ennél az öt autónál megpróbálták elérni a lehető legkomolyabb átalakulást, azt pedig mindenki döntse el maga, hogy megérte-e ennyi munkát és pénzt fektetni ezekbe a kocsikba.
A cizellált, neobarokk autóiról híres japán műhely, a Mitsuoka az Orochi típusról ismert, de átfaragták ők már a Mazda MX-5-öst is, egyfajta Morgan-koppintássá. A Himiko névre keresztelt roadster 2016-os Mazdákra épül, a technika pedig gyári Mazda, teljesítménynövelés nélkül, 160 lóerővel.
AMX-07 – Kicsit délebbről, Ausztráliából származik az Aston Martin stílusjegyeivel felruházott Mazda, a Custom Automotive Restyling műhelyéből. Ebből csupán ez az egy példány készült.
2015-ben a Tokiói Autószalonon mutatták be a Roadster Garage építését, ami a legendás Toyota, a 2000GT hangulatát idézi meg
MX-5 Hot Rod – talán ez a legkreatívabb átépítés, itt nem másoltak, az eredmény pedig egy vagány hot rod, a legendás 1932-es Ford-hűtőráccsal és 350 lóerős V8-as motorral
Erről a gépről nincs túl sok infó, de még így, ismeretlenül is helyet kellett adni neki a gyűjteményben