Hogy a hatást duplázzuk, azért álljon itt egy kitűnő gondolat a nagy gondolatok mesterétől.
„Álmodj, amit csak akarsz, menj, ahova szeretnél, légy az, aki szeretnél, mert csak egy életed van, s csak egy lehetőséged, hogy olyan dolgokat csinálj, amit szeretnél!” – Paulo Coelho
Ők gumit akartak égetni egy Kispolákkal. Nekik sikerült elérni a végtelent. Van még kifogásod?
A Fiat 1972-ben, az 500-as utódjaként mutatta be a 126-ost, még az elődből származó, 0,6 literes motorblokkal. A lengyelek már ekkor birtokában voltak a gyártási jogoknak, 1973-ban kezdték meg a Polski Fiat 126 gyártását egy új üzemben, Tychyben. Az első Kispolszkik még műanyag dekorelemek nélkül készültek, fém lökhárítókkal, primitív, de elegáns műszerfallal, a motorháztetőn 48 szellőzőnyílással.
1977-ben kezdték az új, 652 köbcentis blokkal gyártani a lengyel 126-ost, ekkor új modellvariánsok is megjelentek, Special, Lux, Komfort néven. 1985-től kezdett a Kispók úgy kinézni, ahogy a mára megmaradt példányok alapján leginkább ismerjük. A kézifék mögötti karos, bowdenes helyett kulcsos indítás, széles, fekete műanyag dekorcsík, műanyag rostélyok az oldalsó és hátsó szellőzőnyílásokon, modernebb műszerfal, nyomogatós ablakmosó helyett motoros szivattyú.
1987-től ’91-ig gyártották a BIS jelzéssel ellátott vízhűtéses változatot, 704 köbcentis motorral, elképesztő 26 lóerős teljesítménnyel, fogasléces kormányművel, extraként nyitható hátsó ablakkal! Ezt hivatalosan nem forgalmazták itthon, de pár, egykori magánimportos kocsi azért fel-felbukkan néha a keresőkön.
1994-től ismét a fekete műanyagok nélkül, szebb műszerfallal érkezik az EL(egant) kivitel, fehér indexekkel elöl, szebb ülésekkel, belülről állítható tükrökkel. ’96-tól katalizátorral gyártják az autót, a gyártás 2000. szeptemberében áll le végleg. Lengyelországban 3,3 millió Kispolszki készült, a 126-os modellből mindösszesen kb. négy és fél millió. Utódja a már ’93-tól gyártott Cinquecento volt.