Igen, tudjuk, mindenkinek, aki idős dízellel jár és kint parkol a hidegben, annak maximálisan karban van tartva az autója, csak prémium-üzemanyagot tankot és mindig pöccre indul -10 fok körül hőmérsékletben is a verda. Ennek örülünk, de néha előfordul, hogy a dízelek nehezen kezdik a napot.
Az alábbi videóban is szépen indul mindegyik vas, de valamiért jó nézni az ilyen felvételeket, hiszen félméteres hóból, hajnalban kivakarni a lefagyott autót, mindig izgalmas feladat (izgalmas=rohadt nagy szívás). Van itt traktor, BMW E39 525D, BMW E36 325TDS, BMW E39 525D, Nissan Patrol 2.8D, Ford Focus 1.8tdci és Volkswagen Sharan 2.0 TDI.
Bár általánosságban egyre ritkábbak a hosszan tartó, kemény telek, a szeszélyes időjárás bármikor lecsaphat pár napra, és hirtelen a -10 fok alatti hőmérséklettel kell megküzdenie minden autósnak. A hidegindítás néhány évtizede még valódi procedúra volt (pl. manuális szívatóval), mára azonban egyszerűen beindul minden autó. De vajon van értelme percekig egy helyben állva járatni a motort?