Autót építeni nem olcsó kaland, de sokkal olcsóbb, mint egy egzotikus, ritka, olasz sportkocsit venni ugyanerre a célra. A Driven Media stábja újra bebizonyította ezt a tényt, és összemérték az általuk tuningolt Subaru Impreza teljesítményét egy legendás olasz géppel a Lamborghini Murcielagóval.
A Subarut hat hónapig faragták, új tengelykapcsolót, futóművet, fékeket, semi slick abroncsokat kapott, és a beltérből kipakoltak 136 kilogrammnyi felesleges tömeget, a motoerőt pedig 300 lóerő környékére emelték.
Minderre nagyjából 7,5 millió forintot költöttek, ami komoly összeg, de nagyjából tízszer kevesebb, mint egy Lamborghini Murcielagó vételára. Nyilván a két autó más dimenzióban mozog: a V12-es hangja, a Lamborghini drámai megjelenése már álló helyzetben is mutatja, miért ezért adnak egy komplett vagyont a milliomosok és nem egy tuningolt Subaru kombiért.
De mit mondanak a köridők? A Lamborghini sofőrjének arcába röhöghet egy Subaruban ülő, olajos kezű autórajongó? Profi kezekben a szűk, kanyargós pályán a könnyű, fürge Subaru előnyei domborodtak ki. A Lamborghini 1:24.13-as idejéhez mérten -2,77 másodperccel volt gyorsabb, 1:21.36-os idővel teljesítette a kört.
Egy hosszabb, szélesebb pályán, gyors kanyarokban azért feljönne a Lamborghini, de itt, ilyen körülmények között alulmaradt.
Lamborghini Murcielago
2001-ben mutatta be a Lamborghini a Murcielago-t, amit 2006-ban frissítettek fel komolyabb. A motort is átfésülték, a V12-es motor furatának, löketének megnövelésével és a főtengely cseréjével a korábbi 6,2-ről 6,5 literre nőtt a hengerűrtartalom.
580-ról 640-re emelkedett a motor maximális teljesítménye, amellett, hogy a nyomatéka 10 newtonméterrel gazdagodva 660-ra nőtt. A tervezők a nagyobb erőkhöz igazították a hátsó differenciálművet, a féltengelyeket és a hatfokozatú nyomatékváltót is. Maradt azonban továbbra is a viszkokuplungos négykerék-hajtás, ami 70-30 arányban osztja meg a nyomatékot a hátsó és az első tengelyek között.
Az erősebb blokk a menetteljesítményekben is meglátszik, az LP640 0,4 másodpercet ver a hagyományos Murcielagora, azaz 3,4 másodper alatt sprintel 0-ról 100-ra. Az átalakított jármű végsebessége 338 km/óra.