Azt már rengetegen bizonyították, hogy havas körülmények között a téli abroncsok messze verik a nyári használatra fejlesztett típusokat, de azt kevesen mutatták meg, hogy mi a helyzet a legextrémebb hógumikkal.
Ugyanis a téli abroncs is egyfajta kompromisszum, jól kell teljesítsen száraz aszfalton, enyhe időben, esőben is, méreteinek egyeznie kell a gyári specifikációkkal. Nincsenek ilyen megkötések a motorsportban, ahol mindent a gyors haladásnak rendelhetnek alá.
Jonathan Benson, a Tyre Reviews készítője mutatta meg ezt a különbséget, amikor a Pirelli utcára elérhető legkomolyabb, már szöges Ice Zero 2 abroncsát hasonlította össze a WRC-ben, a havas futamokon használt SottoZero versenygumikkal.
Az Ice Zero fémtüskéi csupán 1 milliméteresek lehetnek a szabályozás miatt, a gyorsasági szakaszokon viszont nincs ilyen megkötés. Így a SottoZero felületére eleve több fémkapaszkodó kerül, amelyek hosszabbak is, méghozzá 6 milliméterrel.
A tesztre kialakított havas pályán egyértelműen kijött a különbség, a versenygumival 8,2 másodperccel futott jobb időt Benson, mint az utcai szettel, a jeges körön pedig még komolyabb volt a versenytechnika előnye, 17,9 másodperc.
Természetesen nekünk, átlagautósoknak ez teljesen felesleges, és a mindennapokban használhatatlan megoldás, de azért felébreszti a vágyat, hogy valahol északon, egy befagyott tavon, raliautóval, szöges gumival zúzzunk keresztbe.