Az autóipar jelenleg tomboló divattrendje a kilincsek elsimítása. Nem új dolog ez, az 1980-as években ugyanúgy előfordult, mint egy évtizeddel később.

A különbség annyi, hogy mechanikus helyett most elektromos a szerkezet, a fogantyút pedig nem tudjuk kézzel kipöckölni a helyéről, a nyitáskor egy kis motor tolja ki azt megfogható pozícióba.

Van egy hatékony megoldás a befagyott Tesla-kilincsre, ami nem a vizelet 1

A Fiat Barchetta kilincse. Az olasz roadster stílusának különleges eleme volt a karosszéria vonalába olvadó kilincs, de itt még mechanikus volt a megoldás

Ilyet találunk a Range Rover, Jaguar modelleken, illetve a nagyobb Teslákon. A Model S, Model X tudja a trükköt, az olcsóbb Model 3, Model Y párosba viszont nem építettek be elektronikus megoldást. A kilincset kézzel kell kibillenteni, ami télen, egy lefagyott autónál nem egyszerű mutatvány. 

A tehetetlen tulajok Twitter-videókban mutatták meg, hogy utolérte őket a téli átok, viszont jobban tették volna, ha a Model 3 használati utasítását lapozzák fel. Ebben ugyanis ott a megoldás a problémára:

Van egy hatékony megoldás a befagyott Tesla-kilincsre, ami nem a vizelet 2

Egy dühös csapás a megoldás a gyári utasítás szerint

Igen, a Tesla használati utasítása szerint egyszerűen rá kell ütni pár mérsékelt erejű ökölcsapással, ami vélhetően elég ahhoz, hogy a jégréteg leperegjen.

Egy másik tulaj a mindig kéznél levő meleg folyadékot használta jégtelenítésre. Egyszerűen lepisilte a kilincset, és a testmeleg folyadék leszámolt a jéggel. 

A levizelt kilincsek kora viszont lejárt, mert van megoldás, ráadásul nem is drága. 15-20 ezer forintért a netről lehet rendelni hagyományos, klasszikus kilincset, ami pont ráillik a Tesla megoldására, és egy ragasztószalaggal rögzül. 

Van egy hatékony megoldás a befagyott Tesla-kilincsre, ami nem a vizelet 3

Így nincs gond a téli befagyással, feltéphető a kilincs, az más kérdés, hogy mennyire tartós a megoldás, és hogyan befolyásolja az autó tökéletesre csiszolt aerodinamikáját.