A jelenleg görög tulajdonban lévő Lada Niva igazi fenevad, és most új gazdát keres. Jelenlegi tulajdonosa 14 millió forintnak megfelelő valutáért hajlandó megválni az egyedi Ladától, és ha közelebbről megnézzük, talán ér is annyit.
Kezdjük azzal, hogy az 1977 óta gyártott orosz terepjáró ízléses szélesítéseket kapott, bár még így is láthatóan kilógnak a BMW X6-osokat megszégyenítő, 245/30 R22-es kerekek (itthon ezért ugrana a forgalmi). Az autó orrán „diszkrét” hűtő kapott helyet, de szükség is van a megfelelő hűtésre, ugyanis a gyári 1,7 literes benzinmotort 1,8 literesre fúrták fel, majd kapott egy turbót és versenyprogrammal írt ECU-t (Engine Control Unit, magyarul motorvezérlés). És bumm, máris 300 lóerőt könyvelhet el magának marcona Niva.
A tulaj állítása szerint a 300 lóerő akkor áll rendelkezésre, ha versenybenzint használnak. Üzemanyagra pedig van alternatíva bőven: LPG-vel 175 lóerőt képes a vezető rendelkezésére bocsátani, hagyományos benzinnel pedig 210-et. De ezek is fényévekre vannak a gyári motor 83 lóerejétől.
Természetesen ehhez az erőhöz az is kell, hogy biztonságosan meg lehessen állni az autóval, így a féktárcsákat Mercedesekhez készített, hűtött Brembókra cserélték, a féknyergek pedig Porschéből származnak. Az utastérbe is érdemes bekukkantani, ugyanis a bőrülések mellett van itt érintős kijelző és egy Pioneer hangrendszer is.
A tuningolt Lada Niva 2004-es évjáratú, az átalakítás óta mindössze 4600 km-t futott. A kérdés csak az, hogy ér-e ez 14 milliót.