Szó nincs elírásról a címben, sokkal inkább a svéd Volkswagen-importőr legújabb reklámja sikerült igencsak bizarra. A tisztán elektromos ID.4 GTX-nek ugyanis úgy próbáltak némi hírverést csapni (sikerült is, különben az angol nyelvű sajtó sem kapta volna fel a témát), hogy szőrrel borították be, így egy karbonsemleges macskára hajaz.

A képeket a hivatalos Instagram-oldalán osztotta meg az ünnepek előtt a Volkswagen Sverige, és ha nem lenne elég, hogy a karosszéria minden négyzetcentiméterét szőr fedi, annak elejére bajuszt biggyesztettek, míg a hátsó ablaktörlőlapáthoz farkat erősítettek. Ráadásul meg is mosdatták a megmacskásított Volkswagent a kisfilmben, amit több mint 378 ezer lájkkal jutalmaztak:

Mindeközben minden részletre figyeltek, így a samponozás mellett nem maradt el a bajuszfésülés, a fogakra emlékeztető szívónyilások kitisztítása, és még a visszapillantó tükrök is kaptak némi díszítést.

40 ezer követőjétől várja a becenévjavaslatokat a svéd Volkswagen, amiből arra lehet következtetni, hogy egy ideig megtartják a szőrös ID.4 GTX-et. Érdekesség, hogy Svédországban az idei évtől minden bel- és kültéri macskát regisztrálni kell a Svéd Mezőgazdasági Hivatalnál – ennek kapcsán a Volkswagen egy másik bejegyzésben egy szellemes kérdéssel azt firtatta, ez vonatkozik-e villanyautókra is.

Svédországban az előző évben az ID.4 volt a legkapósabb Volkswagen, így nem véletlenül esett a választás erre a típusra. A szabadidő-autóból összesen 8874 darab kelt el, ami a wolfsburgi márka összes országon belüli eladásának (12 628 db) több mint 70 százalékát teszi ki.

Maga az ID.4 2020-ban mutatkozott be, ami a Volkswagen MEB-platformjára épült, csakúgy, mint a készülő ID.7. Kétféle, 55, illetve 82 kWh-s akkumulátorpakkal gyártják, az összkerékhajtású GTX-et az utóbbival, melynek hatótávolsága 482 km, 299 lóerővel pedig 6,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, de eléri a 180 km/órás sebességet is.

Az ID.4-et korábban a Vezess is kipróbálta, a teszt itt olvasható el: