Ayrton Senna nevének hallatán a többségnek elsőre a klasszikus, piros-fehér Marlboro-McLarenek jutnak az eszébe, hiszen ezekkel szerezte világbajnoki címeit, ám sokan emlékeznek, tudják, hogy a brazilhoz egy másik ikonikus festés is köthető.

Senna 1985-től ’87-ig a Lotusnál vezetett, első két évében pedig a márkához leginkább köthető fekete-arany JPS-fényezésű autókkal vezetett. (Ahogy előtte olyan ászok, mint Emerson Fittipaldi, Mario Andretti vagy Nigel Mansell is.)

Nem véletlenül ennyire olcsó ez a Senna-autó 1

Senna 8 pole-t és ugyanennyi dobogós helyezést, köztük két futamgyőzelmet ért el a Lotusszal 1986-ban (Fotó: Getty Images)

A Senna-féle 1986-os Lotus-Renault 98T-t idézi ez a gokart, melyet most árverésen kínálnak.

Az alapot az USA-ban sokáig jól bevált, népszerű Bird Engineerig-gokart adta, a csővázas konstrukcióban 5 lóerős, egyhengeres Brigg & Stratton motor láncon keresztül hajtja tárcsafékkel szerelt hátsó kerekeket.

Műszakilag nem nagy durranás, de a 2020-as megvásárlás után új gazdája üvegszálas kasztnit gyártatott hozzá, mely formára és festésre is remekül sikerült, készült első és hátsó szárny, plexi szélvédő is, további plusz a MOMO-stílusú kormánykerék és a vagány felnik – ezektől lesz vonzó a kis versenyjárgány, első pillantásra tényleg Senna-Lotusnak tűnik.

Kattints a képre, galéria nyílik!

Nem véletlenül ennyire olcsó ez a Senna-autó 2

Alapesetben egy Bird Engineering-féle gokart nem érne sokat, de a New Jersey-i eladó az elvégzett munkának köszönhetően szép végösszegre számíthat – a jövő csütörtökön záruló árverésen már most 5555 dollár, azaz bő 2 millió Ft a legmagasabb ajánlat…

Nem ez az első Forma-1-es ihletésű gokart, legutóbb tavaly augusztusban mutattunk egy talán még ennél is jobban sikert darabot, azt az 1982-ben versenybalesetben elhunyt Gilles Villeneuve Ferrariját idézően dolgozták át. Nézd meg!