Tartja magát korábbi ígéretéhez és újabb különleges autóját kínálta eladásra Toto Wolff: ezúttal egy Ferrari F40-est söpört ki a garázsából a Mercedes Forma-1-es csapatfőnöke. Kihasználatlanságát jól mutatja, hogy mindössze 5536 kilométer került bele az elmúlt 33 év során – az 1990-es évjáratú Ferrariról azonban nem derül ki sok minden a hasonló szuperautók értékesítésére specializálódott Tom Hartley Jr. oldalán.
Az viszont igen, hogy ez a példány az egyike annak a 27-nek, amiket még vadonatújan szállítottak Spanyolországba, mindemellett a Ferrari hivatalos tanúsítványa támasztja alá, hogy az alváza, a karosszériája, a motorja és a sebességváltója a mai napig az eredeti.
A képre kattintva galéria nyílik:
1987-ben rukkolt elő berlinetta jellegű sportkupéjával a Ferrari. 2,9 literes, V8-as hajtáslánca az autó hátsó részében kapott helyet, aminek erejét egy ötsebességes manuális váltó juttatja el a hátsó tengelyre. 478 lóerős teljesítményével és 577 Nm-es nyomatékával 4,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 321 km/óra. Eredetileg 400 példányt terveztek gyártani az F40-ből, végül ennek több mint négyszerese, 1315 darab gördült le a gyártósorról.
Joggal merülhet fel a kérdés, hogy Wolff miért válik meg egy ennyire kivételes sportautótól. Egyszerű rá a válasz: csapatfőnöki teendői mellett nem marad ideje arra, hogy kedvtelésből autóba üljön, ami nem is csoda a 23 futamból álló idei versenynaptár láttán.
A Crash.net szerint az osztrák vezető-résztulajdonos még a 2021-es Stájer Nagydíj hétvégéjén nyilatkozott erről, később pedig azt is elhintette, hogy gyűjteménye egy részét eladja. „Nem is mutat jól, ha egy Ferrarival cirkálok, holott egy fantasztikus márka. Hosszú ideje nem vezettem már az autóimat, jelenleg egy elektromos Mercedesszel járkálok” – tette hozzá.