A digitális képszerkesztés egyik ősi trükkje az átlátszóvá tett fotók egymásra pakolása. A művelet során minden új réteg hozzáad a képhez, és mivel mindegyik fotó áttetsző bizonyos mértékben, az egyező, azonos vonalak erősödnek fel.
Így a kellő mennyiségű fotóval ki lehet kísérletezni egy ország átlagos harminc év körüli férfijának arcát, de a módszer működik autók esetén is. Erre jöttek rá a Hippo Leasing-nél, ahol 250 népszerű autóról készült 750 fotót rétegeztek egymásra.
A rengeteg kép pedig kirajzolta a legátlagosabb autót, amit csak el tudunk képzelni, ebből született meg a képzeletbeli modell, az Omnia Novus, ami mi más lehetne, mint egy szabadidőautó.
A színét sem hasraütésre adták meg, a Google keresések alapján a legnépszerűbb árnyalatot használták, ami esetünkben a piros.
A márkajel megalkotása is a már bevállt receptet követte. Összesen 32 autómárka logóját rétegezték egymásra, és a közös területek alapján rajzolták meg a furcsa rovarra emlékeztet formát.
„Az elmúlt évtizedek formatervet érintő változásai alapján arra számítunk, hogy a jövő autói kevésbé lesznek részletesek, eltűnnek az ablakok körüli krómdíszek, és a forma egyre áramvonalasabb lesz. „Még tisztább ívek, és egységesebb megjelenés fogja ezeket jellemezni, teljesen eltűnhet a XX. század közepe óta megszokott „három dobozos” forma, a motorház, utastér, csomagtér egysége.” – áll a Hippo Leasing közleményében.