Az F40 az utolsó Ferrari, amire még maga Enzo Ferrari adta az áldását, mielőtt 1988-ban elhunyt, éppen ezért az olasz márka egyik legfontosabb és történelmileg legjelentősebb szuperautója. Eredetileg azért fejlesztették ki, hogy a Ferrari harcba szálljon a Group B-géposztályban a Porsche 959-cel, csakhogy a kategóriát a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elkaszálta 1986-ban, mielőtt az olaszok egyáltalán piacra dobhatták volna az új autójukat.
Viszont ez sem tartotta vissza a Ferrarit, az F40 a maga korában már kifejezetten fejlettnek számított. A legendájának egy 1:3-as méretarányú, kézzel és hegesztett csőacélból készített szoborral emléket is állítottak – a képre kattintva galéria nyílik:
Az eredete ugyan ismeretlen, de a legfontosabb részleteket, köztük a jellegzetes fényszórók, az ötküllős kerekek és a kiemelkedő hátsó szárny formáját hitelesen visszaadja.
Ennél is érdekesebb, hogy a Collecting Cars oldalán Magyarországról, azon belül is Szombathelyről hirdették meg a különleges ereklyét.
Az aukció a minap, január 24-én zárult le, a szoborra 25 darab licit érkezett. A legmagasabb ajánlat 3130 euró, átszámítva 1,2 millió forint volt.
Maga a kétüléses sportautó végül akkora sikernek bizonyult, hogy az eredetileg tervezett 400 helyett 1315 darabot gyártottak belőle 1987 és 1992 között. A karosszéria alatt 2,9 literes, duplaturbós V8-as motor található, mely 7000-es fordulatszámon 478 lóerőt ad le a hátsó tengelyre. 0-ról 100-ra alig több mint 4 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig meghaladja a 320 km/órát.
Nemrégiben egy igazi F40 is kalapács alá került, ami a Mercedes F1-es csapatfőnökéé volt: