Nagy port kavart a tavalyi évben, hogy a BMW és a Mercedes-Benz az autóiban több olyan funkciót előfizetéshez kötött, melyek feltételei amúgy adottak. A bajor márka többek között az ülésfűtés használatát is havi, illetve éves térítéstől tette függővé – erre adott csattanós választ a Dacia, mely limitált szériás meleg vizes palackokkal űzött gúnyt a BMW lépéséből.
Összesen 75 darabot gyártott a meleg vizes palackból a Dacia, melyeket három angliai, azon belül londoni, manchesteri és swansea-i márkakereskedésében oszt majd február 1-jén és 2-án – az, hogy kinek jut belőle, érkezési sorrend alapján dől el, vásárolni ugyanis nem lehet belőle.
„A fűtöttülés-védők kissé szórakoztatóak, de rávilágítanak arra, milyen irányba tart az iparág a pénzért aktiválható szolgáltatások szempontjából” – nyilatkozta a márka fricskájáról Luke Broad, a Dacia szigetországi márkaigazgatója.
Közleményében a fapados mivoltáról és egyszerűségéről ismert Dacia hangsúlyozza, hogy a Duster, a Jogger és a Sandero Stepway zászlóshajó-változataiban a fűtött első ülések az alapfelszereltség részét képezik.
A magyar piacon azonban más a helyzet: a Dacia hazai weboldalán elérhető árlisták alapján még a leginkább felszerelt modellváltozatoknál is csak térítés fejében érhető el az ülésfűtés. A Duster, a Jogger, a Sandero és a Sandero Stepway esetében 70 ezer forintot kérnek érte, míg a Springhez egyáltalán nem érhető el a funkció.