Vérbeli, izmos szedánként jelent meg az Alfa Romeo kínálatában a Giulia sportváltozata, a Quadrifoglio. Miközben a normál, 2,0 literes, sornégyes motorral szerelt változata 200, illetve 280 lóerős, a 2,2 literes, szintén soros négyhengeres erőforrással 190, valamint 210 lóerős teljesítményre képes, addig a 2,9 literes, V6-os motor ennek durván a kétszeresét, vagyis 510 lóerőt présel ki a Giuliából.

Nyilván ez nagyobb, 600 Nm-es forgatónyomatékkel is jár – amit a nyolcfokozatú automata sebességváltó a hátsó tengelyre küld –, ahogyan más teljesítménymutatókban is jobb a hétköznapi modelleknél: kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, míg a végsebessége 3-assal kezdődik, persze, százas nagyságrendben.

Nemrégiben ez utóbbiról szeretett volna meggyőződni az AutoTopNL csapata a német autópálya azon szakaszainak egyikén, ahol nincs érvényben sebességkorlátozás:

Bár papíron a Giulia Quadrifoglio csúcssebessége 307 km/óra, mint az a fenti videóból is látható, ezt még megközelíteni sem sikerült igazán – csak 278 km/óráig kúszott a sebességmérő. Ennek okát a videót szemléző Motor1.com írásában sem részletezték, de állítják, hogy megvan a sebesség és az erő az olasz sportszedánban, mely luxus-sportautók méltó kihívója lehet.

Igaz, az tagadhatatlan, hogy zene volt a fülnek a V6-os bömbölése.

A Giulia jövőjét egyelőre bizonytalanság övezi, mivel az Alfa Romeo nem közölte, tervez-e belőle következő generációt. A döntést minden bizonnyal nagyban befolyásolják majd a torinói vállalat elektromos átállással kapcsolatos tervei, amik könnyen meg is pecsételhetik a típus sorsát. Daniel Guzzafame, a márka termékvezetője a közelmúltban arról beszélt, az évtized végén érkező, következő generációs modellek „nagy valószínűséggel” elektromos hajtáslánccal kerülnek piacra, ami csökkenti annak esélyét, hogy a belső égésű motorral szerelt változatot – amolyan átmenetként – egy hibridkivitel kövesse.