Múlt szombati eseményén több ritka, nagyobb értékű autót, többek között Ford GT-ket, egy Shelby Mustangot és egy Porsche Carrera GT-t is sikeresen elárverezett a Barrett-Jackson aukciósház. Messze a legtöbbet viszont egy Ferrari F40-ért ajánlottak, amit végül 2,75 millió dollárért ütöttek le – derült ki az aukciósház közleményéből.
A képre kattintva galéria nyílik:
Korábban 600-700 millió forintnyiért is hirdettek Ferrari F40-et, ami nem is csoda, hiszen a típus fogalomnak számít, mivel ez volt az olaszok utolsó modellje, amire halála előtt még személyesen áldását adta Enzo Ferrari. Ezzel szemben a mostani összeg 980 millió forintnak felel meg.
Igaz, a tetemes árkülönbséget valamennyire indokolja is az autó története. Az F40-et még 1989-ben importálták Hollandiába, ahol a helyi Ferrari/Porsche Challenge-sorozatokban versenyeztek vele. Miután visszavonultatták az aktív versenyzéstől, régi, sárga színvilágát is elvesztette, mivel sötétszürkére fényezték az autót.
Nem csak kívül, de a felszín alatt sem maradt érintetlen a Ferrari, melynek 2,9 literes V8-as motorján is végrehajtottak bizonyos változtatásokat, melyek eredményeként a teljesítményét 478-ról közel 1000 lóerőre húzták fel. Még a közelmúltban bemutatott 296 GTB sem hozza ezt a szintet, pedig annál a belső égésű hajtáslánc mellett az elektromotor rásegítése is dolgozik.
Berlinetta jellegű sportkupéjával 1987-ben állt elő a Ferrari. A V8-as hajtáslánc az autó hátsó részébe helyezték, erejét pedig egy ötsebességes, manuális váltó közvetítette a hátsó tengelyre. Gyári állapotában 4,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 321 km/óra. Eredetileg 400 példánnyal számoltak az F40 esetében, de végül ennek több mint négyszeresét, 1315 darabot gyártottak le.
A közelmúltban egy másik F40 is kalapács alá került, mégpedig Toto Wolffé: