A Packard autógyár egykor ontotta a luxusautókat és a korának legmodernebb autóipari vállalata volt. 1899-ben alapították és 1958-ban húzta le a rolót, hogy miért, arról később beszélünk.

A Detroitban található óriási épületkomplexum 325 ezer négyzetméteres területen fekszik és bezárása óta számos tulajdonosa volt, azonban igazából senki nem tudott mit kezdeni vele, így szép lassan leépült. A kilencvenes évek végén, kétezres évek elején számos technó- és rave-partinak adtak otthont az üres, lepukkant épületek.

Ideje lebontani ezt az autógyárat 1

A komplexum nemrég a detroiti városvezetés tulajdonába került, ugyanis eddig tulajdonosa, Fernando Palazuelo üzletember jókora, 1,5 millió dolláros tartozást halmozott fel a várossal szemben, így az egykori Packard gyárat lefoglalta a város. A vezetés pedig úgy döntött, mivel veszélyesek az omladozó épületek, az egészet lebontják. Egyetlen épületet hagynak meg, az első szárnyat, amelyből múzeum készül, emléket állítva az egykor virágzó autógyárnak.

Ideje lebontani ezt az autógyárat 2

A Packard gyár 80 épületből állt, 40 ezer embernek adott munkát, szinte egy külön kis város volt. Az autóikat neves politikusok, híres színészek, gengszterek és zenészek is vásárolták. A Packard a második világháború alatt repülőgépeket és motorokat gyártott a hadsereg számára, azonban a háború végeztével már nem tudta felvenni a tempót a Forddal, a GM-mel (General Motors) és a Chryslerrel. Az utolsó autó 1956-ban gurult ki a gyárból.

Ideje lebontani ezt az autógyárat 3

1916 – Packard Twin Six Touring (12 hengeres motor hajtotta)

Ideje lebontani ezt az autógyárat 4

1941 – Packard 110 Touring Sedan

A bontást már meg is kezdték: