Lángra kapott egy Tesla Model S az egyik kaliforniai autópályán – derült ki a Sacramentói Tűzoltóság közleményéből. Mivel az akkumulátorcellák sokáig égtek, körülbelül hatezer gallon, azaz 22 ezer liter vízzel sikerült eloltani az elektromos autót, ami annak ellenére kigyulladt, hogy a megengedett sebességgel közlekedett. Személyi sérülés nem történt az eset során.
Crews arrived to a Tesla Model S engulfed in flames, nothing unusual prior. 2 Fire Engines, a water tender, and a ladder truck were requested to assist. Crews used jacks to access the underside to extinguish and cool the battery. Thousands of gallons were used in extinguishment. pic.twitter.com/5dIXxo9hP5
— Metro Fire of Sacramento (@metrofirepio) January 29, 2023
Az incidens kapcsán az Autoblog szúrta ki, hogy a Teslát a vezetőoldalon meg is emelték, hogy a tűzoltók közvetlenül az utastér alatt található lítiumion-akkumulátorcsomagot permetezhessék. Számos kifogás érkezett a módszerrel szemben a Twitteren, pedig az oltás során csak a Tesla útmutatását követték, és sikeresen meg is fékezték a lángokat. Tűz esetén ugyanis azt javasolja a Tesla, hogy a nagy hőhatás, az esetleges hő-, illetve gáztermelés miatt nagy mennyiségű vízzel kell hűteni az akkumulátort.
Mint írják, körülbelül 11-30 ezer liternyi víz szükséges az akkumulátortűz teljes eloltásához,
és amennyiben biztonságosan kivitelezhető, az akkumulátorhoz való közvetlen hozzáférés végett fel kell emelni vagy meg kell dönteni a járművet.
The vehicle battery compartment spontaneously caught fire while it was traveling freeway speeds on EB Hwy 50. The fire was extinguished with approx 6,000 gallons of water, as the battery cells continued to combust. Thankfully no injuries were reported. pic.twitter.com/PRmlWzQdXS
— Metro Fire of Sacramento (@metrofirepio) January 29, 2023
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy elektromos hajtású járművek egyelőre alacsonyabb arányban gyulladnak ki, mint a belső égésű motorral szerelt társaik, ahogyan azt az amerikai Országos Tűzvédelmi Szövetség is kifejtette a Voxnak nyilatkozva. A nagyságrendek éreztetése szempontjából azért érdemes megjegyezni, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2020-as adatai szerint Magyarországon egy fő éves közüzemi vízfogyasztása valamivel több mint 35 ezer liter.
Ezzel szemben – mint arról beszámoltunk – tavaly olyan is előfordult, hogy végül 45 ezer liter vízzel oltottak el egy lángoló Teslát, ami több mint a hússzorosa annak az 1800-2000 literes mennyiségnek, ami egy átlagos autótűz eloltásához általában kell.
A villanyautó-tüzek kérdéskörét korábban a Vezess is részletesen körbejárta: