A zsúfolt nagyvárosok világszerte küzdenek a közlekedés problémáival. A belvárosban lakók üdvözölnék az autók fokozatos kitiltását, a zöldebb környezetet, a zajcsökkentést, az ingázók ugyanakkor szeretnek saját kis mikrovilágukban, az autójukban ülve beérni a munkahelyükre.
Megoldás? A home office! Részben igen, de ennél azért összetettebb a kép. Akik a városok útjait terhelik, azok gyakran egyedül utaznak, és a legzsúfoltabb szakaszon akár szívesen átszállnának kerékpárra. Így az autó maradhat egy külvárosi parkolóban, míg a sofőr két keréken teker tovább.
Erre a problémára adta meg a választ 1992-ben a Zagato tanulmánya, amit a Fiat számára készítettek. Az olasz gyártó a legendás Fiat 500-as újragondolását kérte több tervezőstúdiótól, a Zagato pedig ezzel a tervvel állt elő.
A Z-Eco radikális karosszériát kapott, a két utas egymás mögött ül a lefelezett utastérben, a másik oldalon pedig egy masszívan rögzített kerékpár található. Szinte ordít a tervről a környezettudatosság, az autó apró, könnyű, és elektormos hajtással tényleg nulla a károsanyag-kibocsátása. A bringás alternatívával pedig parkolóhelyet sem foglal a zsúfolt belvárosban.
Ebbe egyetlen zöld városvezetés sem tudna belekötni, de azt azért nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a lehetőség most is nyitva áll minden autós számára. Ha akarnának, akkor egy faék egyszerűségű kerékpártartóra szerelt bringával indulnának reggelente, majd az utolsó kilométereket bringán tennék meg. Egy bökkenő van csupán: az autósok java nem vágyik ilyen megoldásra.