Az 1980-as évek egyik legjellegzetesebb sportautója a Ferrari Testarossa, mely az olaszok aktuális csúcsmodellje volt. A formája annyira meghatározó volt, hogy az oldalsó rácsozást rengeteg tuningcég erőltette rá különböző autókra.

A formatervért a Pininfarina stúdió egy csoportja felelt, de leginkább Emanuele Nicosia és a dizájnért felelős főnök, Leonardo Fioravanti, aki több más Ferrarit is tervezett. Eredetileg minimalizálni szerették volna az oldalsó légbeömlők méretét, többek közt az amerikai biztonsági szabályozások miatt is, de a 12 hengeres motornak egyszerűen szüksége van a rengeteg levegőre. 1984 és 1991 között 7177 darab Ferrari Testarossa készült (aztán jött a frissebb 512 TR), ez pedig egyértelmű siker volt akkoriban. 

Egy Ferrari Tesatarossának még a hóban szánalmas forgás is jól áll 1

A maranellói típusban 4,9 literes, 180 fokos hengerszögű V12-es motor dolgozott, mely 385 lóerőt, 490 Nm csúcsnyomatékot termelt. 4,8 másodperc alatt gyorsult 100-ra, a végsebessége a még ma is igencsak kiemelkedő 290 km/óra volt.

Bár Ferrari szinten nem ritka, azért van már benne legenda faktor, és veterán, így a járóképes darabok évjárattól, kiviteltől és állapottól függően 40 és 100 millió Ft közötti árakon mozognak. Tehát egy ilyen gép megérdemli a tiszteletet, nem egy ócska játékszer, amivel úgy lehet bohóckodni, mint a kibelezett, összkerékhajtású Suzuki Swifttel. Vagy mégis jól áll neki egy adag bohóckodás? 

Ez a videó pont erre a hülyegyerek faktorra épít, a Testarossa csak pörög a latyakban, és a végén még pár poénra is futja: