Moszkva környékén bukkant fel egy igen ritka Zsiguli, amit a hozzáértő rajongók értékelnek csak igazán. A makulátlan állapotú kombit még 1972-ben gyártották, tehát a sorozatgyártás beindítása után egy évvel.
Motorja 1,2 literes, négyhengeres benzines, ami 64 lóerőt termel. Ezzel a végsebesség 138 km/óra, a százas tempót pedig 23 másodpercig tart elérni. A képeken szereplő autó kívül-belül úgy néz ki, mintha most gurult volna ki a gyárkapun. Ára pont ezért 3 millió rubel, vagyis 15 millió forint, amiért egy jó Chery Tiggo 8 Pro Max kínai szabadidő-autót is vehet magának bármelyik orosz állampolgár, az új Ladákról nem is beszélve.
A VAZ–2101 sorozatgyártása a Volgai Autógyárban 1970-ben kezdődött meg, eleinte a Fiat mérnökeinek közvetlen irányítása alatt, illetve az olasz autógyár folyamatos technológiai támogatásával. Ezzel egy időben a szovjet mérnökök megkezdték a 2101-es modellen alapuló további típusváltozatok kifejlesztését, továbbra is erősen hagyatkozva olasz kollégáik szakmai támogatására. A VAZ–2102-es kódjelű kombi 1971–1985 között készült.