A BMW Z1 különleges próbálkozás volt az 1980-as évek végén. Egy apró, könnyű, lelkes roadster, amibe rengeteg érdekes, formabontó ötletet zsúfoltak a bajorok. Technikáját javarészt a 3-as sorozatból (E30) vették, így a 170 lóerős, 2,5 literes sorhatos motor is, amellyel a végsebessége 225 km/óra, és a 0-100-at is megfutotta 8 másodperc alatt. A motorhoz egy ötsebességes, kézi váltót társítottak. 49:51 arányú súlyelosztása és alacsony súlypontja pedig gokartszerű vezetési élményt adott az 1325 kilogrammot nyomó roadsternek.
1987-1991 között mindössze 8000 darabot raktak össze a 3,92 méter hosszú, 1,69 méter széles és 1,28 méter magas apró örömautóból. Már akkoriban ráéreztek sokan, hogy ez a gép bizony gyűjtői darab, és azonnal vitrinbe tették a pár kilométert futott példányokat.
Így tett a képeken szereplő darab első tulajdonosa, a holland autóversenyző, Jens Winther is. A Toprot színben 1990-ben leszállított darab gyakorlatilag sosem állt ki a garázsból, ami nem csoda, hiszen mellette ott volt egy másik legendás BMW is, az M1, aminek versenyverziójával Winther a Le Mans-i 24 órás futamon indult.
Így az autó állapota egyszerűen tökéletes, nincs egy halvány karcolás sem a karosszérián, abszolút használattól mentes a beltér, a kiloméetróra pedig 999 997 kilométert mutat. Innen már sokan sejthetik a megfejtést. Ez a darab annyira új, hogy tényleg csak pár métert tett meg, mióta kigördült a gyárkapun.
Akkoriban a BMW-nél bevett szokás volt, hogy az analóg kilométerórát úgymond a „másik végére” tekerik a gyártás során, így az első tesztkilométerek pont lefutnak, mire a kereskedésbe kerül az autó, ahol már nullát vagy csak pár kilométert mutat a kijelző.
Ennek is volt némi hatása az árra, ami az RM Sotheby’s árverésén egészen 33,7 millió forintig emelkedett.