A Nyugat-Afrikában, az Atlanti-óceán partján található Ghána soknemzetiségű ország, sokszínű lakossággal, nyelvi és vallási csoportokkal. A kontinens egyik legszabadabb és legstabilabb kormányával rendelkezik, így minden lehetőség adott a kereskedelemre, árucserére.
Európából pedig bőven érkezik áru, legális, és illegális utakon. A normál kereskedelem mellett rengeteg szemét, hulladék is kerül az országba, elektronikus hulladék ugyanúgy, mint öreg, leselejtezett autók. Ezeket gigantikus szeméttelepeken verik szét, szedik ki az értékes alapanyagokat, fémeket.
Lehangoló látvány az égő műanyag fekete füstje, de a nyilvánvalóan rossz munkakörülmények és környezetszennyezés mellett néha kincsek is előkerülnek a romok közül. A bontást végzők nem nézik az autó típusát, nem figyelik, mennyire ritka felni van rajta. Vésővel, kalapáccsal, sarokcsiszolóval vágnak szét mindent, ami hasznos lehet a fémipar számára.
Egy helyi pár ezért vállalkozásba fogott, és a roncstelepről mentik meg a még használható európai klasszikus kocsikat. Tíz éve, mióta belefogtak, már több száz autót megmentettek a végleges pusztulástól.
Mentettek már többek között 200-as Volvót, de a Deutsche Welle riportjában például egy 1996-os Mercedes-Benz C 43 AMG (W202) is feltűnik, egy BMW 2002, valamint egy Mercedes-Benz 190-es mellett. Oldtimer szintű felújításról szó sincs, itt inkább az öreg technika valamilyen szintű életben tartása a cél.
A Vintage Exotics tulajdonosa, Sidiku „Jay” Buari jr. a következő generációknak szeretné megőrizni ezeket a különleges autókat, ami mások számára csak kilóra mérhető fém, némi apró, az neki ennél sokkal több. Számára az öreg autók csodálatra méltó szerkezetek, amelyekben örömét leli, és amelyeket a nehéz körülmények ellenére is visszarángat a sírból.