A Forma-1 igazi elitklub, az idők során – kivételes szezonoktól-esetektől eltekintve – sosem volt 30, de inkább 18-24 autónál több rajtrácson, így minden igazoltan F1-es múlttal rendelkező autó vagy akár alkatrész komoly gyűjtői értéket képvisel, főleg, ha az a sportág egyig legeredményesebb, és kétségen felül leglegendásabb versenyzőjéhez, Michael Schumacherhez köthető.
A királykategóriában 1991 és 2012 között versenyző, pályafutása során 91 futamgyőzelmet (rajtuk kívül további 64 dobogós helyezést) szerző, a Benetton és a Ferrari színeiben összesen hét világbajnoki címet bezsebelő Schumi 1996-ra igazolt az akkor régóta csak a jobb „futottak még” kategóriát erősítő Ferrarihoz.
A német már az első évében elképesztő, minden várakozást felülmúló teljesítményekkel igazolta, hogy nem az autónak, hanem a képességeinek köszönheti az addig elért két bajnoki sikerét, az 1996-os szezon karrierje fénypontjai közé tartozik.
Schumi akkor, valamint a következő évben az esztétikai szempontból minimum véleményes, „vécéülőkés” fejkeretes, „hajszárítós” oldaldobozos Ferrari F310-est terelgette a pályán, a John Barnard által tervezett konstrukció pedig a kezei között két szezon alatt minden hátránya mellett is nyolc futamgyőzelmet, hat 2., valamint két 3. helyet hozott, első évében hajszálnyi túlzással minden egyes fordulóban a dobogóig jutott vele a német, amikor nem esett ki.
A végső soron kétszer világbajnoki 2. helyet hozó – na jó, 1997-ben végül visszamenőleg a teljes bajnoki küzdelemből kizárták Schumachert, de ez egy másik sztori – modell egyik orrkúpját árverezték el a múlt hétvégén, és ahogy a fentiekből sejthető, a néhány kilogrammos karbonalkatrész igen komoly összegért ment el.
A 3 literes V10-es, maximális erőbedobásnál 15 550 percenkénti fordulatnál 715 lóerős teljesítményre képes motorral hajtott vörös rakétát elöl az aszfaltra szorító, 1996. május 10-i gyártású első légterelőt a ’96-os szezon elején használta Schumi, amit az előző évből hozott bajnoki címmel járó 1-es rajtszám is bizonyít.
A 142 cm széles, 71 cm hosszú maranellói alkatrészérért vasárnap 17 056 eurót, azaz 6,7 millió forintot fizetett valaki. Nem kevés egy önmagában használhatatlan koloncért, de az is biztos, hogy kiemelt dísze lehet majd egy rajongói kollekciónak, garázsnak, autószalonnak vagy sportbárnak…