A Golf III, gyári kódnevén Typ 1H 1991 és 1997 között volt gyártásban, összesen 4 805 900 db készült belőle a Wikipédia szerint. Jórészt elődje technikáját vitte tovább, méretei nagyjából ugyanakkorák. A típus legmenőbb változatát a szűk hengerszögű V6-os motor hajtja. A 2,9 literre felfúrt motor a Corrado csúcsmodelljében is ott volt, 190 lóerővel repítette az összkerékhajtású Golfot.

1992-ben a hármas széria elnyerte az év autója díjat. Ebből a generációból készült kis szériában elektromos változat is, a Golf CityStromer. A két elődből hiányzó kombit is pótolta a gyár, majd a Variant bemutatásának évében, 1993-ban a közvetlen befecskendezéses dízelmotor debütált az autóban. 

Valódi időutazás a kilencvenes évekbe ez a makulátlan III-as Golf 1

Széles körben használt, sok variációban kínált tömegautó volt, amiből ma már egyre kevesebb fut az utakon, főleg nem olyan szép állapotban, mint a képeken szereplő háromajtós, 1,8 literes 75 lóerős motorral szerelt „Bon Jovi” kivitelű darab. Igen, ezt egy népszerű rocksztárról nevezték el, 1996-ot írtunk ekkor, az autógyártok hajlamosak voltak a furcsa elnevezésű szériák piacra dobására. 

Valódi időutazás a kilencvenes évekbe ez a makulátlan III-as Golf 2

A Bon Jovi kivitel egy felszereltségi szintként a következőket tartalmazta:  Recaro sportülések, bőrborítású kormány és váltó, klíma, és 2×20 watt audiorendszer, és nagyjából ennyi. Igen, akkor ez még említésre méltó felszerelés volt, hiszen sok kompaktot klíma, sőt rádió nélkül is haza lehetett vinni akkoriban. 

Valódi időutazás a kilencvenes évekbe ez a makulátlan III-as Golf 3

48 500 kilométeres futással, tényleg gyárias állapotban várja következő gazdáját Hollandiában, ahol már tényleg hobbiautó árban adják ezt a gépet, hiszen 3,5 millió forintot kérnek érte.

Valódi időutazás a kilencvenes évekbe ez a makulátlan III-as Golf 4