A Golf III, gyári kódnevén Typ 1H 1991 és 1997 között volt gyártásban, összesen 4 805 900 db készült belőle a Wikipédia szerint. Jórészt elődje technikáját vitte tovább, méretei nagyjából ugyanakkorák. A típus legmenőbb változatát a szűk hengerszögű V6-os motor hajtja. A 2,9 literre felfúrt motor a Corrado csúcsmodelljében is ott volt, 190 lóerővel repítette az összkerékhajtású Golfot.
1992-ben a hármas széria elnyerte az év autója díjat. Ebből a generációból készült kis szériában elektromos változat is, a Golf CityStromer. A két elődből hiányzó kombit is pótolta a gyár, majd a Variant bemutatásának évében, 1993-ban a közvetlen befecskendezéses dízelmotor debütált az autóban.
Széles körben használt, sok variációban kínált tömegautó volt, amiből ma már egyre kevesebb fut az utakon, főleg nem olyan szép állapotban, mint a képeken szereplő háromajtós, 1,8 literes 75 lóerős motorral szerelt „Bon Jovi” kivitelű darab. Igen, ezt egy népszerű rocksztárról nevezték el, 1996-ot írtunk ekkor, az autógyártok hajlamosak voltak a furcsa elnevezésű szériák piacra dobására.
A Bon Jovi kivitel egy felszereltségi szintként a következőket tartalmazta: Recaro sportülések, bőrborítású kormány és váltó, klíma, és 2×20 watt audiorendszer, és nagyjából ennyi. Igen, akkor ez még említésre méltó felszerelés volt, hiszen sok kompaktot klíma, sőt rádió nélkül is haza lehetett vinni akkoriban.
48 500 kilométeres futással, tényleg gyárias állapotban várja következő gazdáját Hollandiában, ahol már tényleg hobbiautó árban adják ezt a gépet, hiszen 3,5 millió forintot kérnek érte.