Az Oroszország területén található Jakutföld a legkeményebb telek otthona. Itt nem szokatlan a -50 Celsius-fokos hideg, tulajdonképpen erre készülnek a helyiek, ezek jelentik a mindennapokat a téli időszakban. Jakutszk területén ma -47 fok várható éjszaka, nappal pedig -41 fokig enyhül az idő.

A leghidegebbet, -64,4 fokot 1891. február 5-én mérték, de nyáron nem ritka a 30 fok sem. A helyiek tehát kapnak hideget-meleget, de igazán a ritkán tapasztalható fagyos idő miatt különleges a 270 ezres város, ahol télen egy autó beindítása sem pár másodperces feladat. Akinek pár napot áll a járműve a hidegben, annak komoly előkészítések után szabad csak indítással próbálkoznia ilyen hőmérséklet mellett.

Fűtött garázst itt csak a kiemelten tehetős emberek engedhetnek meg maguknak. Akiknek a szabad ég alatt áll az autójuk, azok hosszú munka árán tudnak csak elindulni. A motor melegítése itt egész más tevékenységet fed, mint nálunk.

Ezzel a trükkel lehet beindítani egy autót -50 fokban 2

Becsomagolt autót könnyebb melegíteni

Az akkumulátor nélkül leállított autót először körbetekerik valamilyen szigetelőponyvával, majd ez alá bedugják a nagy teljesítményű hőlégfúvót. Ezzel is 1-2 órába telik, míg indítható állapotba kerül a hajtáslánc, külön kell melegíteni a differenciálművet, és a motort is. 

Kényelmesebb, de drágább megoldás, ha mindig járni hagyják a motort. Pár órára ez nem is tűnik annyira őrült ötletnek, még a plusz üzemanyag-fogyasztást figyelembe véve sem. 

Ezzel a trükkel lehet beindítani egy autót -50 fokban 3

Ha már nem dermedt az olaj, akkor jöhet az indítás

Az UAZ itt népszerű típus, nem véletlenül. Ilyen körülmények között nem az önvezető képesség vagy az automata fényszóró az elsődleges egy autónál, hanem a robusztus felépítés és a faék egyszerű technika, amit könnyű javítani kézi szerszámokkal. Ezek az autók általában pluszszigetelést is kapnak a helyiektől, mind az autó alvázát, mind a motorteret külön rétegekkel látják el, és az üvegekre is kerül plusz átlátszó műanyag bevonat, amivel némileg növelik az utastér hőtartó képességét.