Tudod, hogyan működnek az automata benzinkutak? Beállsz, beírod a gépbe, hogy mennyiért szeretnél tankolni, az levonja a kártyádról a pénzt, aztán veheted le a töltőpisztoly és mehet a tankolás. A videó szereplője azonban azzal nem számolt, hogy nem fog annyi benzin férni a tankba, amennyit előre kifizetett.
Nem gond, folyt mindenhová, de akkor is letankolta a 20 ezeret. Mondjuk ha van nála egy kanna vagy egy üres ásványvizes üveg, nem kellett volna pazarolni. Akkor sem, ha ez még a hatósági áras, 480 forintos üzemanyagok idején történt.
Egyébként nem érdemes ennyire túltölteni az autót. Eleve műanyag tartályokról van szó, amelyek tágulhatnak, és a gyártók tényleg hagynak egy biztonsági puffert, ahova fér még üzemanyag, ha nagyon erőltetjük, azonban a tartályt csurig töltők kockáztatják, hogy a hőtágulás miatt a tankból kilépő üzemanyag kárt tesz az autó bizonyos alkatrészeiben.
A leginkább veszélyeztetett rendszer az EVAP (a benzingőz kipárolgását gátló rendszer). Ez a megoldás akadályozza, hogy az üzemanyag párolgása során keletkező benzingőz a szabadba jusson. A gőzt egy vezetéken át aktívszén-granulátummal töltött tartályba juttatja a rendszer, ami megköti a szénhidrogéneket. Az ECU előre beprogramozott működési feltételek teljesülése esetén egy mágnesszelepen keresztül az aktívszéntartály tartalmát a szívócsonkban uralkodó vákuum segítségével a motor égésterébe juttatja. Tovább olvasom…