1952-ben indult a Ferrari 250-es sorozatának története, amikor a 250 S Berlinetta prototípusával álltak rajthoz a legendás Mille Miglia versenyen. Nem volt könnyű felvenni a versenyt a Mercedes-Benz W194-essel és rutinos pilótáikkal, ám a hegyi szakaszok kanyarjaiban nagyon jól teljesített a Ferrari, így be is húzták a győzelmet.
10 évvel később jelent meg a világ legdrágább autójaként számon tartott 250 GTO, de a versenyautók csak vitték a pénzt, ezért a 250-es alapjaira utcai autókat épített a Ferrari. Korábban négyüléses modell csak nagyon kis példányszámban készült és ezen változtatniuk kellett. 1959-ben el is készült a prototípus és 1963-ig gyártották a Ferrari 250 GTE-t, amiből majdnem 1000 darab gurult ki a gyárból. 11 500 dolláros indulóáron kínálták akkoriban a 2+2 üléses túrakupét és vitték is. Ez aztán nagyban hozzájárult a Ferrari pénzügyi jólétéhez az 1960-as években.
2,6 méteres tengelytávú alvázra (LWB) készült a GTE, de a 240 lovas, 3 literes Colombo V12-est előrébb kellett tolni az orrában, hogy biztosan maradjon bőven hely az utastérnek. Így sem vált belőle limuzin, a hátsó két helyet továbbra is inkább gyerekeknek javasolták.
Az alábbi képeken egy ilyen GTE-t láthatunk, amelyet új tulajdonosa alkatrészenként építhet össze magának. A kasztni is csupán alapozót kapott és teljesen üres. A Ferrari-lego onlnie árverésen keresi új gazdáját, a licit jelenleg 81 ezer dollárnál tart (28,5 millió forint) és 44 óra múlva ér véget. Eddig 16-an adatk rá ajánlatot.