Sokan csak ácsingóznak a 3-as BMW kombiváltozatának legújabb generációja, főleg annak sportos kivitele után, miután az nem kapható az Egyesült Államokban. A tengerentúlon viszont egy kivételes replika tűnt fel, igaz, mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki szeretné megszerezni. A Henna Red-féle 325i Touring ugyanis egy olyan első generációs M3-as képét adja vissza, ami soha nem is létezett.
Nézd meg képeken, milyen állapotban van több mint 30 év után ez a BMW-replika:
Az eredeti E30 M3-asokkal ellentétben nemcsak a felszín az, ami nem tükrözi a valóságot, mivel a motorháztető alá nem négyhengeres 2,3-as vagy 2,5 literes motor került, hanem egy jól tuningolható, 3,0 literes sorhatos, amit az európai piacon például az E46-féle 330i-be építettek. A teljesen hétköznapinak, mégis sportosnak kinéző, 238 lóerős – így az E30 M3 Sport Evo teljesítményét hozó – BMW átalakítását utángyártott lökhárítókkal, más, ugyancsak kiszélesített karosszériaelemekkel, 17 colos felnikkel, az E46 első fékjeivel, illetve az E30 M3 üléseivel tették teljessé.
Örök legenda – amit az E30 M3-ról tudni érdemes
Az BMW M3-as E30-as generációját 1986 és 1991 között gyártották. Komoly szándékai voltak a bajor márkának a modellel, olyannyira, hogy még a német túraautó-bajnokságba (DTM) és a Group A túraautó-sorozatba is homologizáltatta, ennek azonban ötezer legyártott modell volt a feltétele.
Alapjáraton az S14-es kódnevű, soros négyhengeres motorral szerelték, amiből 2,3 és 2,5 literes változat is készült, de mindkét esetben ötsebességes manuális váltóval értékesítették. A kisebb motor teljesítménye kiviteltől függően 195-215 lóerő között volt, az erősebb motor 238 lóerőt tudott.
Számos limitált szériás változat köthető az E30 M3-hoz, volt, amit a márka DTM-pilótái, Roberto Ravaglia, illetve Johnny Cecotto után neveztek el. A típus történelmét és kultuszát az évtizedek sem koptatták meg, annyira nem, hogy még a 2000-es években is a saját évtizede, illetve minden idők egyik legnagyszerűbb autójának választották meg. Az E30-as M3-ból hivatalosan csak kétajtós és kabriókivitel készült.
Tavaly októberben szállították az autót az Egyesült Államokba, és mivel egyenesen Lengyelországból érkezett, metrikus műszercsoporttal szerelték, így mindenféle számolgatás nélkül megtudhatjuk, hogy eddig 175 ezer kilométert tettek meg vele. Szépséghibái azonban akadnak az autónak: a kerekeken karcolások, a lökhárítókon kőfelverődések éktelenkednek, míg az első üléseken gyűrődések és repedések fedezhetők fel. Az óra kijelzője pixeles, a hátsó ablakok pedig egyáltalán nem működnek, ahogyan a napfénytető és a központi zár sem.
Vannak, akik még ezek ellenére sem mondanának le erről az 1990-es BMW-ről, amit az is alátámaszt, hogy lassan kéttucatnyi ajánlat után, két nappal a Cars & Bids aukciójának vége előtt 35 ezer dollár, azaz majd’ 12,5 millió forint a legmagasabb licit.