A sztori röviden pár szóban leírható. Egy Kaliforniában élő amerikai mérnök, Derek Young különleges Nissan Leafet épített magának. A villanyhajtás mellé hátra berakott egy négyhengeres Kawasaki motorblokkot, 170 lóerővel. Ez hajtja a hátsó tengelyt, míg a villanyhajtás maradt az első tengelyen.

Jól hangzik, igazi versenypályára való hibrid, ami csendesen surrogva éri el a száguldásra való lezárt szakaszt, ott beindul a mókagenerátor Kawasaki, és lehet zúzni ezerrel. Természetesen a valóságban mindezt működőképes állapotba hozni óriási meló, hatalmas kihívás.

Zseniális, 13 000-es fordulaton üvöltő pályagép lett egy Nissan Leafből 1

Egy modern eszközökkel felszerelt mérnök számára ez igazi örömprojekt, amiben megoldhat egy tengernyi szívással járó kacifántos problémahalmazt, pusztán a saját szórakoztatására. Ezért Derek az autó fő alkotórészeit 3D-s szkennerrel beolvasta, majd CAD-tervezőprogrammal álmodta meg a kiegészítő alkatrészeket, amelyeket később lézervágóval alkotott meg a megfelelő fémekből. 

Zseniális, 13 000-es fordulaton üvöltő pályagép lett egy Nissan Leafből 17

Ide kerül a hajtás, a Leaf padlólemezét ki kellett vágni

A hátsó hajtás lelke a 170 lóerős Kawasaki motor mellett egy Lexusból származó segédváz, amire nagy szükség volt, mivel a Leaf hátuljában sosem volt differenciálmű. A motorkerékpárból származó blokk lánchajtását egyedileg kialakított átvitellel kötötte össze a direkt ilyen célra épített differenciálművel, a féltengelyeket pedig szintén erre az alkalmazásra kellett legyártatnia. 

A levegő 3D-s nyomtatással készült, a bal hátsó ablakba illeszthető légbeömlő nyíláson keresztül jut el a motorhoz, valamint a csomagtérfeldél is új, megfelelő szellőzéssel a motornak. 

Ennél már talán csak a vezetés trükkösebb, a műszerfalon van egy potméter, amivel a két motor hajtási arányát lehet szabályozni. Lehet külön elektromos módban haladni, 1:1 arányban használni mindkét hajtást, vagy inkább csak a négyhengeresre hagyatkozni.