A Toyota GR Yaris már gyári állapotában az egyik legjobb vezetési élményt kínáló négykerekű, összkerékhajtása, valódi ralipályára való megoldásai, lelkes turbómotorja kiemeli a tömegből. Ezt a hatást fokozta még tovább a Toyota egy limitált szériával 2022 végén. A GRMN Yaris 450 darabos szériája mellett megörvendeztették a rajongókat egy versenypályacsomaggal (Circuit Package), amiből csupán 50 darab autót szereltek fel.

A regisztrált érdeklődők közül tavaly március 9-én, sorsolással döntötték el, hogy ki válhat GRMN Yaris-tulajdonossá, az első autókat 2022 nyarán szállították le az ügyfeleknek. Természetesen ezúttal is akadt, aki profitszerzésre használta fel a szerencséjét, és nemrég már árverésre is bocsátotta a pályacsomagos GRMN Yarisát.

Elszállt az apró sportos Toyota ára, valaki egy vagyont fizetett érte 1

Egy hongkongi vevő ezen az aukción hajlandó volt 18 165 000 jent (48,16 millió forint) fizetni a mindössze 66 km-t futott, feláras matt acélszürke fényezésű példányért, vagyis az eredeti, Toyota által ajánlott végfogyasztói árnak (8 819 000 jen, 23,38 millió forint) a több mint kétszeresét. Ennyi pénzből Magyarországon majdnem három alapfelszereltségű GR Yaris is kijött volna, a típus alapára itthon ugyanis 16,95 millió forint Dynamic csomaggal.

A GRMN Yaris 1,6 literes, háromhengeres turbómotorja (G16E-GTS) ugyanúgy 272 lóerős, mint a japán belpiacos GR Yarisé, de a nyomatékát 370-ről 390 Nm-re növelték meg a Gazoo Racing mérnökei. A tető, a géptető és a hátsó szárny szénszálas kompozitból készül, a hátsó ülések hiányoznak, az elsőket pedig oldallégzsákos Recaro kagylóülésekre cserélték, így 30 kg-mal csökkent a tömeg.

Elszállt az apró sportos Toyota ára, valaki egy vagyont fizetett érte 2

545-tel több hegesztési varrat és 12 méterrel több szerkezeti ragasztó teszi merevebbé a karosszériát, mint a normál GR Yaris esetében, emellett 10 mm-rel kiszélesítették a karosszériát, és a tömegközéppont is lejjebb került a futómű 10 mm-es ültetésével. A jobb gyorsulás érdekében a hatfokozatú, kézi váltó első négy fokozata, valamint a végáttétel is rövidebb. 

Elszállt az apró sportos Toyota ára, valaki egy vagyont fizetett érte 3

Az első és hátsó Torsen differenciálműveket strapabíróbb, részlegesen önzáró, mechanikus differenciálművekre cserélték. A még extrémebb, pályacsomagos, mindössze 50 példányban gyártott GRMN Yarisok egyedi, 18 colos BBS felniket, 18 colos féktárcsákat, manuálisan állítható Bilstein lengéscsillapítókat, szénszálas hátsó légterelőt, oldalsó szoknyát és első kötényidomot is kapnak, ezért a tömegük 10 kg-mal nagyobb, mint a normál GRMN Yarisoknak.