Az elmúlt időszak tapasztalatai azt mutatják, hogy a villanyautók terjedése bőven túlmutat a töltőhálózat fejlődésén. Egyre több kép készül városban álló villanyautókról, amiket az ablakon kilógatott, néha oszlopokon, fákon át vezetett hosszabbítóval töltenek egy lakásból.
Igaz, a köztéri töltők elszálló árai is erre csábíthatnak egyes tulajdonosokat, de a vidéki utak mentén még mindig sok töltő nélküli, fehér folt akad a térképen. Talán ez volt az oka az Egyesült Államokban filmezett jelenségnek is.
Egy autós ugyanis videóra vette az út szélén álló, platóján berregő áramfejlesztővel töltő Ford F-150 elektromos pick-upot. A tulaj láthatóan felkészülten várta a lemerülést, hiszen volt nála üzemanyaggal feltöltött generátor, amivel nyerhet pár kilométert a következő töltőpontig.
Minden villanyautó mellett pöfögő generátorokat vizionálni ezt az esetet látva felesleges, ez tényleg csak vészmegoldásnak jó. Ennek oka, hogy a Ford F-150 Lightning villany-pick-up akkumulátora gigászi méretű, az alapkiépítésű energiatároló egység nettó kapacitása 98,0 kWh, míg a nagyobb akku 131 kWh-s.
Így a dupla villanymotoros, összkerékhajtású, 5,9 méter hosszú haszonjármű feltöltése egy amerikai szabvány szerint működő, 120 volt feszültségen áramot adó generátorral a kisebb akkuval 100, a nagyobbal pedig 150 órába telne. Igen, egy hétig kellene ott zörögni az út szélén a százszázalékos értékig, így józanul gondolkodva ez tényleg csak akkor jöhet számításba, ha pár kilométerre áll meg a gép egy töltőponttól, minden más esetben a tréler is jobb opció.