Bár Magyarországon a fehér tél lassan annyira gyakori, mint a fehér holló, időnként előfordul, hogy síkosságmentesítésre szorulnak az utak. Magát a folyamatot néhány éve részletesebben körüljárta a Vezess, amiben meghatározó szerepe van a szórósónak:
A világ legtöbb részén kizárólag ezt a hagyományos módszert alkalmazzák az utak síkosságmentesítésére, az egyesült államokbeli Wisconsin azonban azon kevés kivétel közé tartozik, ahol nem. Lévén, hogy a kontinens egyik legmeghatározóbb sajtipari területéről van szó, ami önálló országként negyedik lenne világviszonylatban, közvetlenül Németország mögött, rengeteg hulladékot termel ki az ipar.
Számos sajttípusáról, leginkább a Colby, illetve kemény sajtjairól, azon belül például a Cupoláról ismert a térség, de mindegyik alapösszetevői megegyeznek – ezek a tej, a tejsavó, valamint a só. Ezt felismerve Wisconsinban már évek óta a sajtkorongok sózására használt, folyékony sajtsóoldattal, illetve a kősó keverékével gondoskodnak arról, hogy ne csússzanak az utak a téli időszakban – írja az NPR-re hivatkozva a Jalopnik.
Emil Norby, a Polk megyei autópálya-felügyelet műszaki támogatói részlegének menedzsere szerint az új eljárás számos előnnyel rendelkezik. Egyrészt alacsonyabb a fagyáspontja, ezáltal hidegebb időjárási körülmények között hatékonyabb, ami fontos, tekintve, hogy a normál víz fagyáspontja 0 Celsius-fok, a sós vízé -2 Celsius-fok, a kősóé pedig -9 Celsius-fok.
Segít abban is, hogy a só az úttest felületéhez tapadjon, továbbá felgyorsítja az utakra fagyó jég és hulló hó olvadását. Nem utolsó szempont a költséghatékonysága sem, mert ezáltal kevesebb kősót kell rendelni, amin így évente több ezer dollárt spórol meg az állam.