Mindig is gondosan megválogatta vásárlóit a Ferrari, sőt, egyes modelljeit csak a már meglévő ügyfélkörének teszi elérhetővé. Egy korábbi cikkünkben összegyűjtöttük, vevőiknek milyen kritériumoknak kell megfelelniük a maranellói márkánál, amiket, ha valaki megszeg, akár évekre kikerülhet a pixisből, és ez alól még a legnagyobb gyűjtők sem képeznek kivételt.

A néhai Michael Jackson tizenháromszoros Grammy-díjas poplegenda egykori testőre, Matt Fiddes azonban egészen más okból kifolyólag nem jutott Ferrarihoz, noha lett volna rá fedezete, tekintve, hogy 120 millió dollár körüli, átszámítva több mint 43 milliárd forintnyit nettó vagyonra tett szert – igaz, privát berkekben próbálkozott. Közösségi oldalán Fiddes – aki manapság harcművészeti mesterként és vállalkozóként keresi a kenyerét – azt állítja, azért nem járt sikerrel az Egyesült Királyságban a Dick Lovett autókereskedésben, mert öltöny helyett szabadidőruhában jelent meg; ennek megfelelően „tréningruha-multimilliomosként” hivatkozik magára.

Húsz percen keresztül egyáltalán nem foglalkozott vele a személyzet, ám mire észbe kaptak, már késő volt, mert a férfi a feleségével együtt távozott a szalonból – a tervezetthez képest kettővel kevesebb Ferrarival. A

helyzet pikantériája, hogy nem ez lett volna az első Ferrari, amit Fiddes vásárol, mert néhány évvel korábban ugyanebből a márkától egyébként független kereskedésből egy 360 Spiderrel távozott. Az nem derült ki, hogy ezúttal mivel bővítette volna a gyűjteményét, de egy szürke SF90 Stradaléval és egy 458 Spiderrel is szemezgetett.

A Sun című brit bulvárlap megkeresésére a Dick Lovett kereskedés kommentálta az esetet, igaz, a vállalat másképp emlékszik a történtekre, mint Fiddes. A lapnak küldött válaszukban azt írjak, hogy érkezésekor a volt testőrt a szalon házigazdája üdvözölte, majd a nagy forgalom miatti rövid késést követően az értékesítési csapat egyik tagjával folytatott beszélgetést. Határozottan visszautasították azt a vádat, hogy valakit az öltözéke és a megjelenése miatt nem szolgáltak volna ki.

Az, hogy egy autóvásárlás a potenciális vásárló megjelenése miatt hiúsul meg, egyáltalán nem lenne új keletű, már az előző évezredben is okozott bonyodalmakat: