Elsőre azt gondolnánk, hogy a 300 km/óra feletti tempónál szétrobbanó abroncs megállíthatatlan pörgést, látványos balesetet okoz, hisz ezt sugallják felénk az akciófilmek. A valóság azonban ennél sokkal unalmasabb, és sokkal biztonságosabb eredményt mutat. 

Főleg, ha a típust ilyen sebesség elérésére tervezték gyárilag, erre jó példa a videón látható Porsche 911 (997) GT2 RS. 

Már bőven 300 felett járt az óra, amikor megtörtént a baj, hirtelen elszállt az egyik hátsó Pirelli. Az autó nem vált irányíthatatlanná, és nem csapódott neki semminek, egyszerűen lelassult. Csak az intercooler sérült, és némileg a karosszéria.

De bizonyít a japán technika is. Ebben a videóban a Nissan GT-R például a kormányzott kerekét vesztette el, szó szerint lerobbant róla az abroncs 325 km/óra környékén. Megpördülés helyett viszont úgy viselkedett, ahogy ezt a sofőr remélte, nem sodródott neki senkinek, szép fokozatosan lassult le.

Más a helyzet, ha egy magasabb építésű, kevésbé sportos, inkább komfortra hangolt autó kap defektet. Ha pedig magasabb oldalfalú, nem defekttűrő gumiszett van rajta, akkor szinte biztos kibillen az egyensúlyából, és sodródni kezd. 

Erre is akad példa a YouTube-videók között, ami azt is jól mutatja, hogy mennyire hatásosak a modern menetstabilizáló rendszerek. Ezt nem a sofőr fogta meg, hanem az elektronika, a kerekek szisztematikus fékezésével meggátolva a teljes megpördülést.