Első, de csak szigorúan első látásra tűnik teljesen hétköznapinak a Volkswagen Golf R32-es változata, pedig valójában annál jóval több. Hogy mennyire, azt Szörényi András kollégánk járta körbe egy pár évvel ezelőtti cikkében:

Az időutazás apropója az, hogy a negyedik generációs Golf R32-ből egész pontosan 12 ezer darab készült – hiába örvendett komoly népszerűségnek, tekintve, hogy ez volt a típus első nagy teljesítményű, dupla kuplungos (DSG) sebességváltóval szerelt kivitele –, Európában pedig igazi ritkaság, egy 2004-es példány mégis időkapszulaként jelent meg a Bring A Trailer felületén.

Majdnem 20 év alatt ugyanis csak 156 kilométert (!) tettek meg vele, ezt pedig az állapota is tükrözi: mintha egyenesen a gyártósorról kötött volna ki az aukciós oldalon.

Ez a távolság körülbelül annyi, mintha a Vezess budapesti szerkesztőségéből valaki elindult volna, és utána Fonyódon, a Balaton partján leparkolt volna vele.

Érdekel, milyen egy Golf-időkapszula? Kattints a képre!

Hímes tojásként bántak ezzel a Golffal, mind a 20 évét letagadhatja 2

Szinte tökéletes állapotban van, de csak szinte, igaz, szépséghibaként a fényszóróburkolat mattá válását és a tetőpanelen megjelent repedést lehet felróni. Mondani sem kell ezek után, hogy a Golf R32 3,2 literes, VR6-os hajtásláncát sem nyúzták agyon, ami valószínűleg továbbra sem okoz csalódást, ha a következő teljesítményadatokból indulunk ki: 241 lóerő, 320 Nm, 6,6 másodperces 0-100-as sprint, valamint 247 km/óra.

Belül is makulátlan, letisztult összkép fogadja az embert a Golf R elődjében. Olyannyira, hogy egyes belső kárpitozásokat a mai napig védőfólia takarja, de a kényelmesnek mondott, fekete bőrbe borított, fűthető Konig sportülések is újszerűnek tűnnek. Mindemellett klímaberendezés, tempomat és kazettás, CD-lejátszós audiorendszer szolgálja szerencsés tulajdonosának kényelmét.

Hímes tojásként bántak ezzel a Golffal, mind a 20 évét letagadhatja 24

A karosszéria nem hagyományos erőforrást rejt, hanem egy 3,2 literes, VR6-ost, aminek teljesítménye a 240 lóerőt is meghaladja.

Hímes tojásként bántak ezzel a Golffal, mind a 20 évét letagadhatja 25

Ha esetleg nem lenne elég bizonyíték rá, mennyire új még 19 évesen is…

Hímes tojásként bántak ezzel a Golffal, mind a 20 évét letagadhatja 26

97 mérföld, azaz 156 kilométer.

Eredetileg a New Jersey-i Jack Daniel’s Motorsnak szállították le, majd egy másik kiskereskedőnek adták tovább a kék Golf R32-t, amit jelenlegi tulajdonosa 2020-ban vásárolt meg. Jelen sorok írásakor, azaz néhány órával az árverés vége előtt 80 ezer dollár az ajánlat – ilyen szempontból már napok óta stagnál a licit, de ha nem változik az összeg, akkor is majdnem 29 millió forintért cserél gazdát az autó. Két vadonatúj Golf GTI ára sem rossz egy 19 éves autóért, nem?