Némi túlzással lasszóval kell női vásárlókat fogniuk a villanyautó-gyártóknak az Egyesült Államokban – derült ki az S&P Global Mobility 2022-es adataiból. Az autóipar teljes egészét nézve 41,2% a nők aránya, az alternatív, zöldnek tartott járművek esetében pedig lényegesen alacsonyabb, 28%.

Márkára lebontva még a Tesla helyzete a legjobb, mivel átlag feletti, 33,1%-os szinten rendelkezik női vevőkkel, de a legnépszerűbb modell, a Model Y esetében is csak a vásárlók 35%-a képviseli a szebbik nemet. A második helyen a Polestar, a harmadik helyen pedig a Lucid következik, 24,7, valamint 19,5%-os értékekkel, míg a Rivian női ügyfélkörének 14,5%-os aránya már kifejezetten alacsonynak minősül.

Ilyen szintű dominancia a férfiak részéről leginkább olyan gyártóknál jellemző, mint a Bugatti vagy a McLaren, melyek ritka szuperautókban utaznak. Persze, a Rivian esetében magyarázatot adhat a drasztikus eltérésre a haszongépjármű-ágazat, amiben magától értetődően kisebb a nők szerepe.

Kiderült, mi nem érdekli a nőket 1

Még a Tesla áll a legjobban, de Elon Muskék márkája sem mondható nőmágnesnek.

Nem tudni, terveznek-e külön lépéseket tenni az autógyártók annak érdekében, hogy kiegyenlítettebb legyen ügyfélkörük nemi megoszlása. Azt mindenesetre Marc Bland, az S&P Global Mobility diverzitásért felelős igazgatója is elismeri, hogy az adatok kérdéseket vetnek fel. Meglátása szerint a nők sokkal inkább aggódnak a hatótáv jelentette szorongás és a biztonság miatt, mint a férfiak – ebből pedig azt a következtést vonja le, hogy a gyártóknak többet kellene tenniük azért, hogy mindkét nem tisztábban lásson az alternatív hajtás kapcsán.

Idővel az arányokat kiegyenlíthetik az ismertebb márkák, mint például a Ford, a GM, vagy éppen a Volkswagen elektromos átállása, bár egy másik kutatásban épp azt pedzegették, hogy a vásárlók nem hisznek a klasszikusabb, régóta létező és ismert autógyártók túlélésében.

Mindazonáltal helytálló lehet a tézis – feltéve, hogy megmaradnak az új korszakban –, hogy a meglévő ügyfélkörük sokszínűségével megőrizzék eladási számaikat, miután teljesen átállnak a villanyautó-termelésre. Az S&P Global Mobility előrejelzése szerint 2030-ig 40%-ra nő majd az elektromos autók eladási aránya az Egyesült Államokban.