A Baleset-megelőzés Facebook-oldala érdekes esetről számolt be. A bejegyzés szerint február 23-án egy német sofőr inkább hitt a fedélzeti rendszer navigációjának, mint a saját szemének. Hiába voltak figyelmeztető táblák, mivel csak a gép utasításait követte, csakhamar az ausztriai Wolfgang-tó mentén húzódó keskeny turistaúton kötött ki.
A 77 éves észak-rajna-vesztfáliai férfi észrevette ugyan, hogy letér az aszfaltozott útról, majd a túraútvonal egyre szűkül, de a járókelők többszöri figyelmeztetése ellenére továbbhaladt – vesztére. Addig hajtott a sziklafal és a betonkorlát közti szűk ösvényen, amíg az autója nem ropogott, s végül el is akadt. Ekkor már az oldalajtókat sem lehetett kinyitni, ezért a férfi a mobilján kért segítséget a helyi tűzoltóktól, akik traktor és vontatókötél segítségével mentették ki a járművet – valamint a sofőrt – a szorult helyzetből.
Személyi sérülés szerencsére nem történt, a BMW karosszériája viszont jelentősen megrongálódott. A sofőrt a kiérkező rendőrök megszondáztatták, de nem volt ittas, így hamarosan folytathatta útját.
Autórajongóként az összekaristolt karosszériát látva szorul el a szív, hiszen ez nem egy átlagos BMW 3-as Touring, hanem egy 30 milliót érő Alpina B3-as, egy kiemelkedő teljesítményű, ritka darab.
Az Alpina üzemében új vezérlés és turbófeltöltők kerültek a 3 literes, soros hathengeres motorra, mely így 5000 és 7000 között 462 lóerőt teljesít, nyomatékból pedig kereken 700 Nm áll rendelkezésre 3000 és 4250 között. Alig több mint 4 másodperces gyorsulásra képes, és 300 km/óra feletti az Alpina B3 Touring végsebessége.