Egy Subaru Impreza WRX STi négyhengeres bokszermotorja a megfelelő tuningot követően képes a 4-500 lóerős teljesítmény elérésére. Azonban vannak, akiknek ez túl unalmas útja a pluszlóerők elérésének. Sam Albert közéjük tartozik, ezért úgy döntött, hogy raliversenyzésre használt Subaruja orrába egy Ferrari V8-ast fog beszuszakolni.
Olyan kategóriában indul, ahol a 4,5 liter alatti szívómotorokra nem vonatkozik teljesítménykorlát, így egy 4,3 literes F136 IB kódjelű V8-asra esett a választása, amivel a Ferrari Californiát is szerelik. A Subaru összkerékhajtása és a hatfokozatú, szekvenciális váltó maradt a régi, a motorhoz viszont ezért egyedi lendkereket kellett tervezni.
Előnye az olasz V8-asnak az alacsonyabb fordulaton elérhető nagyobb nyomaték, a japán motor magasabb fordulatszámon élt igazán, a Ferrari motorja egyenletesebben adja le a teljesítményt. Hátránya a nagyobb tömeg és a tömegelosztás eltolása a frontrész felé, ami még tovább növeli a konstrukció alulkormányzottsági hajlamát.
Ezt lehet tompítani a két tengely közötti megfelelő nyomatékelosztással, de még egyelőre gyerekcipőben jár a projekt, most zajlottak az első teljesítménymérések fékpadon, ami alapján a blokk hozza a gyári számokat, 453 lóerő és 458 Nm nyomaték volt az eredmény.