Az Audi legendás versenygépe sorozatgyártású kupéként 1980-ban debütált a Genfi Autószalonon, majd rövid időn belül a versenypályákon mutatta meg páratlan tudását. Azelőtt aszfaltra személyautó így sosem tapadt, csak felezővonal. Összkerékhajtásával először a sportkocsik világát, majd 1981-től a rali-világbajnokságot is forradalmasította a Quattro, amelynek újabb evolúciós lépcsőfoka az A2 volt alumínium hengerfejjel, kevlár sárvédőkkel és a HB sárga-piros-fehér színeiben pompázó karosszériával.
A nagy elődök előtt tiszteleg a képeken látható, 67 millió forintért Németországban épült gép. A 2014-2019 között felépített konstrukció orrában egy szinte teljesen egyedi 2,5 literes, 20 szelepes, öthengeres motor dolgozik KKK K27-es turbóval.
Annyira egyedi, hogy alapját egy 2,5 literes TDI dízel AEL kódjelű blokk adja, amibe Mahle dugattyúk és 159 mm-es AutoVerdi hajtókarok kerültek, de mivel immár benzinnel működik, tényleg minden alkatrészt ehhez a konstrukcióhoz optimalizálva kellett elkészíteni.
Hosszú lenne felsorolni a műszaki tartalmat, a lényeg, hogy két motorvezérlő programmal 450-600 lóerő a teljesítmény, és 600-750 Nm a nyomaték, az egyenes fogazású, hatfokozatú, szekvenciális váltóval pedig jelenleg 240 km/óra a végsebesség.
Az autónak minden porcikája szabályos, FIA-kompatibilis, TÜV által bevizsgált, így nyugodtan lehet vele indulni a megfelelő kategóriákban.