Az 1930-as években Hitler olyan autó tervezését tűzte ki célul, mely széles népréteg számára elérhető, a feladatot pedig Ferdinand Porsche oldotta meg, aki megtervezte a Volkswagen Type 1-est. Egyes elmondások szerint a Bogár nevet először a The New York Times használta 1938 júliusában, akkor úgy gondolták, hogy ezer és ezer csillogó kis bogár fogja ellepni a német utakat.
A klasszikus Bogár rengeteg frissítéssel és modernizálással végül hatalmas siker lett, és egészen 2002-ig maradt gyártásban, közben több mint 21 millió darab készült, amivel a világ egyik legnagyobb példányszámban értékesített autója.
Így Bogárból tényleg mindenféle akad. Beletették már a világ összes motorját a Subaru-bokszertől kezdve a nagy lökettérfogatú, amerikai V8-ig, az autónak pedig konkrétan ezer arca létezik. Mégis mindig akad újdonság, valami olyan, amit még nem láttunk.
Hosszított limuzin, az eredetinél minden irányban 40 százalékkal nagyobb óriásbogár is létezik, akárcsak szétvágott, lerövidített, összeragasztott projektek is. Aktuális autónk az utóbbi kategóriába esik, ezt a gépet az Egyesült Államokban hozta össze egy ismeretlen alkotó. A Facebook-hozzászólók szerint addig heccelték azzal, hogy őrült ötletét nem tudja megcsinálni, amíg végül belefogott, és összehozta a keskeny Bogarat.
A közepéből vágott ki egy tetemes részt, majd a két szélét összehegesztette, az eredeti motort pedig egy 4,3 literes V6-os motorra cserélte. Az apró, keskeny konstrukció a hatalmas gumikkal biztosan rendkívül jól viselkedik szlalomversenyeken, az épp eladó építésért pedig 5,3 millió forintot kérnek.