Bár az első darabok 1980-ban készültek el, a „kocka-Lada” gyökerei jóval régebbre nyúlnak vissza, hiszen az 1970-ben bemutatott VAZ–2101 (Lada 1200, Zsiguli) felújított változataként jelent meg. A három variáns közül a VAZ–2105 volt az alap szedán, a VAZ–2104 annak a kombi változata.

A típus az egyik leghosszabb gyártási periódust megélt darab az autózás történelmében, A VAZ–2104-et és a VAZ–2107-et Oroszországban egészen 2012-ig gyártották, sőt, az utóbbi típus Egyiptomban ezt követően is gyártásban maradt.

Ismerős forma, ami kedvelt alapja a különféle átalakításoknak. Rengeteg motort építettek már ezekbe a gépekbe, kidobva az eredetileg négyhengeres 1,2–1,7 literes motorokat. A karosszériát viszont ritkán alakítják át, a kockának egy erős ültetés is elég, jól választott felnivel, hogy szépen mutasson. 

Kombi Ladából ennyire vadállat gép még nem épült 1

A KalashCustom műhelyében viszont másképp gondolkodtak. Miután bekerült a motortérbe a Lexus V8-as motorja, már érezték, hogy ez a hajtás megérdemel egy fokkal vadabb körítést is.

Kombi Ladából ennyire vadállat gép még nem épült 2

Az alaphoz pedig jó érzékkel nyúltak hozzá, a karosszéria sárvédői erős szélesítést kaptak, a lökhárítóra hátul diffúzor és négy kipufogóvég került, a motorháztetőt pedig úgy vágták ki, hogy pont beleférjen a motort eredetileg védő műanyag borítás. 

Kombi Ladából ennyire vadállat gép még nem épült 3

A motorja pedig egy Lexus LS460-ból származik, aminek a pontos típusa nem ismert, de ebben a leggyengébb kivitel is 352 lóerőt, 460 Nm nyomatékot teljesített, ami bőven elégnek tűnik a kocka-Lada testének dinamikus mozgatásához.