A hazai mentőszolgálat közösségi oldalán elindított egy visszatekintő sorozatot, amelyben az OMSZ 75 éves történelméből ragadnak ki kulcsmomentumokat. Ilyen volt az is, amikor 69 éve szolgálatba állt az első rohamkocsi.
Az első ilyen mentőkocsi, a „helyszínre kivitt kórházi ambulancia, kutatómunkahely és egyben kiképző, továbbképző iskola” 1954. március 29-én kezdte meg működését Budapesten, a Markó utcai Központi Mentőállomáson. A rohamkocsin öttagú orvoscsoport teljesített szolgálatot, melynek tagjai dr. Varga István, dr. Stumpf Imre, dr. Véssey Zoltán, dr. Pitrolffy-Szabó Béla és dr. Felkai Tamás mentőorvosok voltak. A rohamcsoport első vezetője dr. Varga István volt, utódja pedig 1955-től a szintén alapító dr. Felkai Tamás lett.
❗️EZ TÖRTÉNT A MENTŐKNÉL 69 ÉVVEL EZELŐTT❗️
Az első kísérleti rohamkocsi, a „helyszínre kivitt kórházi ambulancia, kutatómunkahely és egyben kiképző, továbbképző iskola” 1954. március 29-én kezdte meg működését Budapesten, a Markó utcai Központi Mentőállomáson. A rohamkocsin öttagú orvoscsoport teljesített szolgálatot, melynek tagjai Dr. Varga István, Dr. Stumpf Imre, Dr. Véssey Zoltán, Dr. Pitrolffy-Szabó Béla és Dr. Felkai Tamás mentőorvosok voltak. A rohamcsoport első vezetője Dr. Varga István volt, utódja pedig 1955-től a szintén alapító Dr. Felkai Tamás lett.🚑❤️🇭🇺#mentők #veddészreamentőt #OMSZ75Közzétette: Országos Mentőszolgálat – 2023. március 2., csütörtök
A romammentő-szolgálat első autója egy a keletnémet IFA Phänomen volt, amelyet a szabadságharc leverését követően, 1957-ben a Nemzetközi Vöröskereszt adományaként érkezett 2 db Dodge Job Rated gépkocsival sikerült leváltani. Ez látható egyébként a videón is. Az 1953-ban gyártott, 6 hengeres, benzinüzemű, 3,2 tonnás, 3800 köbcentiméteres, 92 LE-s, 3 sebességes gépkocsi az Országos Mentőszolgálat országszerte csodált darabja volt.