Mindenki ismeri a kisebb motorokat fikázó matricákat a „kétliteresből csak a kóla jó” hangulatú szöveggel. Poén, de azért aki alatt egy vérbő nyolchengeres dübörög, azok szeretnek fricskát dobni a „mezei” négyhengeresek felé. Pedig ma már, az átkozott downsizing korában akadnak olyan turbófeltöltős kisebb motorok, amelyek kiharcolják maguknak a tiszteletet.
Ebben a galériában összeszedtük a legérdekesebb, legizgalmasabb autókat, amelyeket valamilyen egzotikus sorhatos, V8-as, hathengeres bokszer helyett a jó öreg soros, négyhengeres motor hajt.
Mitsubishi Lancer Evo X FQ400 - A ralipályák királyai voltak a japán szedánok a kétezres évek elején, a Subaru - Mitsubishi párharc pedig kőkemény utcai gépeket szült. Ilyen a képen szereplő típus is, ami 403 lóerővel 3,8 másodperc alatt érte el a százas tempót. A korabeli Ford Mustang GT V8-asa 315 lóerőt tudott akkoriban, és 5,8 másodperc volt a 0-100 km/óra értéke
Fotó megosztása:
A Ford Focus RS sokáig öt hengerrel készült, de a 2016-ban érkezett generációba már 2,3 literes négyhengeres Ecoboost motor került 350 lóerővel. Bár a motor megbízhatóságával akadtak gondok, a teljesítménnyel nem: az okos driftprogrammal, összkerékhajtással szerelt modell könnyfakasztóan jól ment, és 4,7 másodperc alatt érte el a százas tempót, ami jobb eredmény, mint amit egy 2014-es Dodge Charger SRT8 tud
Fotó megosztása:
A japánok mindig is értették ezt a műfajt, literteljesítményben pokolian erős négyhengerseket hoztak össze. A Honda Civic Type-R is jó példa, a FK8 kódjelű kétliteres turbós motor japán belpiacos verziója 316 lóerőt tud, és versenypályán sem mozog esetlenül
Fotó megosztása:
Mercedes-AMG CLA 45 S Ennél erősebb négyhengeres turbómotort jelenleg senki nem csinál. A Mercedes-AMG 2,0 literese 421 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes, a százat kerek 4 másodperc alatt éri el, a száguldás pedig akár 270 km/óráig tarthat
Fotó megosztása:
Alfa Romeo Giuila - bár a csúcsot a V6-os QV jelenti 510 lóerővel, azért a kétliteres 280 lóerős négyhengeressel is igazán kellemes csomag az olasz szedán. Ezzel könnyű kezesbárány, ragyogó súlyelosztással, és remek vezethetőséggel, öt másodperc alatti gyorsulással
Fotó megosztása:
Audi S3 - 300 lóerőt és 380 Nm nyomatékot ad le kétliteres motorja, az autó 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét 250 km/órában korlátozták
Fotó megosztása:
BMW X2 M35i - A B48-as kódjelű blokkot immár 306 lóerőig húzták fel, ezt magasabb turbónyomással, erősített vezérműtengellyel, és átdolgozott hűtőrendszerrel érték el. A 450 newtonméter nyomaték már 1750-es fordulattól rendelkezésre áll, és egészen 4500-ig szép felföldet rajzol egy fékpadi mérésnél. A teljesítményleadás is példaértékű, a 306 lóerőt 5000-nél érjük el, és egészen 6250-es fordulatig élvezhetjük. Mindezt egy kétliteres, négyhengeres, turbós motorral. álló helyzetből már 4,9 másodperc alatt elérjük a százas tempót. Az E60-as BMW M5 még V10-es motorral, és 507 lóerővel ért el ugyanilyen gyorsulást.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása: