Ez a felvétel tényleg megéri, hogy végignézzük, maga a felújítás is komoly szakértelmet igénylő, nehéz munka, de mindezt így rögzíteni, lépésről lépésre újabb, összesen több ezer fotót készítve, még nehezebb. Egy elhanyagolt 2106-os, vagyis 1600-as Lada-motor születik újjá csavarról csavarra. A témakörben akadnak még szép találatok. Tehát adjuk meg neki a lehetőséget, rengeteg munkaóra van ebben az anyagban, amiben egy Mercedes-Benz OM471LA hathengerese támad fel.

A 2106-os egy legendás motor volt az orosz márkánál, az 1,6 literes, soros négyhengeres blokk 75 lóerőt és 118 Nm nyomatékot termelt. A VFTS-ekben is a 2106 kódú motor volt, de jelentősen átalakítva. A homologizáció legfeljebb 1596 köbcentiméteres hengerűrtartalmat engedett meg, így 79,6-re fúrták fel a motorokat (ez volt a maximum, amit a homológlapon rögzítettek) és nagyobb szelepekkel, nagyobb nyitási szögű vezérműtengellyel, két Weber 45 DCOE karburátorral és nagyobb átmérőjű, hangolt kipufogóval szerelték őket.