A Forma-1-es pilótákról közismert tény, hogy számos esetben saját autógyűjteménnyel rendelkeznek, vagy ha azzal nem is, valamilyen különlegességet biztosan rejt a garázsuk. Igaz, ez alól kivételt jelent például Carlos Sainz, hiszen mint arról a Vezess beszámolt, a Ferrari spanyol versenyzője csak a közelmúltban vehette át első saját autóját, ami egy egyedi tervezésű Ferrari 812 Competizione lett, így az elmúlt években használt, még a szülei által vásárolt Volkswagen volánja mögé ritkábban kell beülnie.

Most pedig Valtteri Bottas mondhatja el magáról, hogy egy rendkívüli autó került a birtokában: jelenlegi F1-es munkaadójához hű maradt a tízszeres futamgyőztes finn, így az 500 darab, limitált szériás Alfa Romeo Giulia GTAm egyikére esett a választása, amivel az „Alfa Romeo-kör” legbelsőbb tagjává vált. A 33 éves versenyző a Giulia GTAm-et a torinói Stellantis & You bemutatóteremben vette át, majd az első útja az olasz márka egyik központjába vezetett, ahol olyan jövőbeli projektekről egyeztetett a csapatban, melyekben személyesen készül szerepet vállalni.

Nézzük meg képeken, milyen olasz ritkaságot vett közel 70 millióért a Forma-1-es versenyző:

Valódi ritkaságot vett a Forma-1-es pilóta 1

„Nekünk, az autókért és a motorsportért lelkesedő rajongóknak azonban ennél sokkal többet jelent a modell” – emelte ki új szerzeménye kapcsán Bottas. „A motorsport-történelem egyik legendás típusának: az 1965-ös Giulia GTA-nak a hagyatékát kelti életre, tökéletesen megtestesítve a márka génjeit, az autóversenyzés és a vezetés élménye iránti, szenvedélyes elhivatottságát, egyedi és karakteres stílusát.”

A Giulia GTAm-ről tudni érdemes, hogy a motorsport világában már szerepeltetett hasonló néven modellt az Alfa Romeo, még 1965-ben, de a mai napig legendás jelentőséget tulajdonítanak neki. A túraautózáshoz ezer szállal kötőd típus ezúttal a szériagyártású Giulia Quadrifoglio alapjaira épül, de annál mintegy 100 kilogrammal könnyebb az anyaghasználatnak köszönhetően. A motorháztető alá a márka 2,9 literes, ikerturbós V6-os motorja került, ami 540 lóerős teljesítményre képes, ami 30 lóerős előreugrást jelent a hétköznapokhoz viszonyítva. Ez azonban ahhoz épp elég, hogy a Giulia GTAm 3,9 helyett már 3,6 másodperc alatt eléri álló helyzetből a 100 km/órás tempót.

Valódi ritkaságot vett a Forma-1-es pilóta 13

540 lóerő és 3,6 másodperc alatt 0-ról 100-ra – ennek a fele sem tréfa!

Hogy mennyire alkalmi vételt tudhat magáénak Bottas, jól mutatja, hogy annak 2021 májusi bemutatásakor 175 ezer eurós árcédulát aggattak a különleges Giuliára, ami mai árfolyamon – az akkori 64,5 millió helyett – már alulról karcolja a 70 millió forintot. Ha viszont abból indulunk ki, hogy idén is alsó hangon 10 millió dollárt, átszámítva 3,6 milliárd forintot tehet zsebre, bőven megengedheti magának.

Ugyanakkor nem először kerül Bottas birtokába ritka sportautó Forma-1-es versenyzői mivoltának köszönhetően: 2021-ben, azaz néhány hónappal azelőtt, hogy átigazolt volna, egy AMG GT Black Seriest kapott a Mercedestől – erről itt írtunk részletesen: